keyboard_arrow_up

Średnie samochody ratowniczo-gaśnicze trafiają do jednostek Państwowej Straży Pożarnej

Zrealizowaliśmy dostawę 15 średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych dla wybranych Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych Państwowej Straży Pożarnej.

Pod zabudowę każdego z pojazdów posłużyło podwozie Renault Trucks D16 HIGH K P4X2 280E6 z napędem (4×2).

Jest ono napędzane silnikiem wysokoprężnym o maksymalnej mocy 210 kW (286 KW). Bezpieczny przewóz strażaków umożliwia ergonomiczna kabina brygadowa. Jest ona przystosowana do przewozu sześcioosobowej załogi. Z przodu pojazdu znajduje się wyciągarka elektryczna o uciągu 9979 kg.

Zabudowa pożarnicza ma siedem skrytek sprzętowych – po trzy z każdej strony pojazdu i jedną z tyłu w układzie (3+3+1). Boczne skrytki zamykane są żaluzjami aluminiowymi.

Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna, wykonana z systemowych, skręcanych profili aluminiowych.

Zbiorniki na środki gaśnicze wykonane zostały z materiałów kompozytowych i mają pojemność: 2500 litrów na wodę oraz 250 litrów na środek pianotwórczy. Z tyłu zabudowy znajduje się autopompa o wydajności 2400 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Autopompa ma dwie nasady tłoczne 75 mm, jedną nasadę zasilania hydrantowego 75 mm oraz jedną nasadę ssawną 110 mm. Poza tym układ wodno-pianowy wyposażony został w automatyczny dozownik środka pianotwórczego zapewniający uzyskiwanie stężeń 3% lub 6%.

Oświetlenie pola pracy podczas działań ratowniczych prowadzonych w porze nocnej zapewnia pneumatyczny maszt oświetleniowy o wysokości 5,3 metra z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.

Przetarg na zakup pojazdów przeprowadziła Małopolska Komenda Wojewódzka PSP.

Trafią one na wyposażenie Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych Państwowej Straży Pożarnej woj. dolnośląskiego, małopolskiego, pomorskiego, śląskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego oraz SA PSP w Krakowie i Ośrodka Szkolenia Pożarniczego w Słupsku.

Szczęśniak Pojazdy specjalne