Scania trafiła w ręce druhów z OSP Łuszczów-Kolonia
Emocje jeszcze nie opadły po niesamowitym powitaniu fabryczne nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego. Były kolorowe flary, szampan, korowód samochodów pożarniczych z zaprzyjaźnionych jednostek OSP oraz szpaler witających strażaków i sympatyków Ochotniczej Straży Pożarnej Łuszczów-Kolonia w woj. lubelskim.
Nowy wóz zabudowany został na dwuosiowym podwoziu Scania P370B4X4HZ XT. To obecnie jedno z najlepszych i najwyżej ocenianych podwozi w tej klasie pojazdów eksploatowanych przez strażaków. Napędzane jest ono wysokoprężnym silnikiem z turbodoładowaniem osiągającym moc 272 kW (370 KM). Zapewnia on największą dynamikę spośród silników w tej klasie pojazdów dostępnych na rynku.
Samochód ma obszerną, klimatyzowaną, jednomodułową, w pełni bezpieczną kabinę załogową przeznaczoną dla sześciu strażaków. W tylnej części kabiny znajdują się miejsca dla czterech strażaków. Siedziska wyposażone zostały w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podnoszony zagłówek oraz miejsce z mocowaniem na jednobutlowe aparaty powietrzne. Pomiędzy przednimi fotelami a fotelami dla załogi umieszczono szafkę na hełmy i drobny sprzęt.
Nadwozie pożarnicze ma siedem skrytek sprzętowych (3+3+1) zamykanych żaluzjami aluminiowymi. Wewnątrz umieszczone zostały półki oraz wysuwane szuflady i podesty, umożliwiające przewóz armatury i sprzętu.
Pojazd wyposażony jest w kompozytowe zbiorniki: zintegrowany na wodę o pojemności 2500+2000 litrów oraz zbiornik środka pianotwórczego, stanowiący integralną część zbiornika na wodę, który ma pojemność 450 litrów. W przedziale pompowo-sprzętowym zamontowano autopompę o wydajności 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Na użytkowym dachu umieszczone zostało ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności od 800 do 3200 l/min, aluminiowa skrzynia, mocowania na drabinę pożarniczą oraz węże ssawne.
Ponadto pojazd wyposażony został w pneumatyczny maszt oświetleniowy o wysokości 5,2 m o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm, zwijadło szybkiego natarcia z napędem elektrycznym, które wyposażone jest w gumowy wąż o długości 60 metrów i prądownicę wodno-pianową o wydajności 200 l/min.