keyboard_arrow_up
Static

„Piątka” wzbogaciła flotę OSP KSRG Kórnik

Ochotniczą Straż Pożarną w Kórniku w woj. wielkopolskim założono 31 marca 1912 roku. Działalność jej reaktywowano w połowie sierpnia 1919 roku po odzyskaniu niepodległości Polski.

Niedawno flota OSP w Kórniku poszerzyła się o ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370B4X4HZ XT.

Nowy pojazd posiada obszerną, klimatyzowaną, jednomodułową i w pełni bezpieczną kabinę załogową. Przystosowana jest ona do przewozu sześciu strażaków w układzie (1+1+4). Z przodu kabiny znajduje się wyciągarka elektryczna o uciągu 9979 kg z liną o długości 28 metrów.

Szkielet zabudowy pożarniczej to konstrukcja samonośna, wykonana ze spawanych profili aluminiowych. Poszycie wewnętrzne nadwozia wykonane jest z blachy anodowanej, a zewnętrzne z lakierowanej blachy aluminiowej. Nadwozie ma siedem skrytek – po trzy z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu. Wszystkie skrytki zamykane są żaluzjami aluminiowymi.

Do przewozu środków gaśniczych służą kompozytowe zbiorniki na wodę o pojemności 5000 litrów oraz 500 litrów na środek pianotwórczy. W tylnej części zabudowy pożarniczej znajduje się przedział pompowo-sprzętowy. Umieszczono w nim autopompę o wydajności 3619 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 411 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Na użytkowym dachu zamontowano ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności od 1600 do 3200 l/min. Samochód wyposażony został także w wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm, cztery zraszacze oraz zwijadło z linią szybkiego natarcia i wężem o dł. 60 m, zakończonym prądownicą o wydajności 200 l/min.

Szczęśniak Pojazdy specjalne