keyboard_arrow_up
Static

„Piątka” dla OSP Skarszew

Flotę Ochotniczej Straży Pożarnej w Skarszewie w woj. wielkopolskim wzbogaci ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370B4X2NZ z linii XT z zabudową firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. Otrzymanie nowego samochodu pożarniczego jest nie tylko wyróżnieniem dla miejscowej jednostki OSP, ale również sfinalizowaniem ogromnej determinacji strażaków ochotników oraz mieszkańców, którzy zaangażowali się w zbieranie środków finansowych na zakup nowego pojazdu. Scania zastąpi ponad 30-letni ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Jelcz 422 (4×2) typ 010R.

Nowy nabytek posiada obszerną, klimatyzowaną, jednomodułową i w pełni bezpieczną kabinę załogową. Przystosowana jest ona do przewozu sześciu strażaków w układzie (1+1+4). Z przodu kabiny znajduje się wyciągarka elektryczna o uciągu 9979 kg z liną o długości 28 metrów.

Szkielet zabudowy pożarniczej to konstrukcja samonośna, wykonana ze spawanych profili aluminiowych. Poszycie wewnętrzne nadwozia wykonane jest z blachy anodowanej, a zewnętrzne z lakierowanej blachy aluminiowej. Nadwozie ma siedem skrytek – po trzy z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu. Wszystkie skrytki zamykane są żaluzjami aluminiowymi.

Do przewozu środków gaśniczych służą kompozytowe zbiorniki na wodę o pojemności 5000 litrów oraz 500 litrów na środek pianotwórczy. W tylnej części nadwozia pożarniczego znajduje się przedział pompowo-sprzętowy. Umieszczono w nim autopompę o wydajności 3761 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 514 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Na użytkowym dachu zamontowano ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności od 1600 do 3200 l/min. Samochód wyposażony został także w wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm, cztery zraszacze oraz zwijadło z linią szybkiego natarcia z wężem o dł. 60 m zakończonym prądownicą o wydajności 200 l/min.

Szczęśniak Pojazdy specjalne