keyboard_arrow_up

Mazowieccy strażacy ochotnicy z kolejną Scanią

Ochotnicza Straż Pożarna Przewodowo-Majorat w woj. mazowieckim wzbogaciła się o średni samochód ratowniczo-gaśniczy. Pod jego zabudowę wykorzystano podwozie Scania P360B4X4NZ XT. Napęd pojazdu stanowi silnik o mocy 265 kW (360 KM). Dla strażaków przewidziano sześcioosobową kabinę załogową. Z przodu umieszczona została wyciągarka elektryczna o uciągu 9979 kg.

Zabudowa pożarnicza to samonośna konstrukcja aluminiowa. Poszycie wewnętrzne wykonane zostało z blachy anodowanej, a zewnętrzne z lakierowanej blachy aluminiowej. Ma ono siedem skrytek – po trzy z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu. Wszystkie skrytki zamykane są żaluzjami aluminiowymi.

Zintegrowany kompozytowy zbiornik na wodę ma pojemność 2500+2000 litrów. Natomiast środek pianotwórczy przewożony jest w zbiorniku o pojemności 450 litrów. Zamontowana autopompa osiąga wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Poza tym w pojeździe zamontowano ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności od 800 do 3200 l/min, cztery zraszacze, zwijadło szybkiego natarcia z wężem o dł. 60 metrów zakończonym prądownicą pistoletową o wydajności 200 l/min oraz wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.

Niedawno taki sam samochód trafił na Mazowsze do druhów z jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Gójsku.

Szczęśniak Pojazdy specjalne