keyboard_arrow_up
Static

Kolejny technik we flocie PSP

Flota Państwowej Straży Pożarnej wzbogaciła się o kolejny średni samochód ratownictwa technicznego. Stanowić on będzie wyposażenie Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Będzinie w woj. śląskim.

Pod zabudowę wykorzystano 2-osiowe podwozie Scania P450B4X4HZ z linii XF. Pojazd wyróżnia wytrzymały zderzak, wysunięty przed kabinę o 150 mm. W połączeniu ze stalową płytą chroniącą podwozie, a także osłonami reflektorów zapewnia ciekawy wizualny efekt. Dodatkowo z przodu zamontowano hydrauliczną wyciągarka linowa z długim bębnem o sile uciągu 13 610 kg. Jest ona napędzana poprzez przystawkę mocy. Wyciągarka dodatkowo wyposażona jest w dwustopniową przekładnię planetarną i wielotarczowy hamulec mechaniczny.

Napęd pojazdu zapewnia rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o maksymalnej mocy 331 kW (450 KM). Dla załogi pojazdu przewidziano obszerną jednomodułową, odchylaną, klimatyzowaną, dwudrzwiową kabinę Scania typu CP17L o długości 1700 mm. Kabina przystosowana jest do przewozu trzech strażaków w układzie (1+1+1).

Nadwozie pożarnicze to klasyczna konstrukcja aluminiowa. Zostało ono zabudowane na galwanizowanej ramie pośredniej. W nadwoziu umieszczono sześć skrytek sprzętowych – po trzy z każdego boku. Wszystkie zamykane są żaluzjami aluminiowymi. W pierwszej skrytce za kabiną po prawej stronie umieszczona została tablica sterownicza generatora prądotwórczego. Generator osiąga moc znamionową 20 kVA (50 Hz) i napędzany jest z silnika pojazdu poprzez przystawkę odbioru mocy. Oświetlenie pola pracy zapewnia wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy. Wyposażony jest on w cztery reflektory LED, o łącznej wielkości strumienia świetlnego 80 000 lm. Konstrukcja głowicy z reflektorami pozwala na jej obrót o 360° wokół osi pionowej i pochylania reflektorów LED o 180° wokół osi poziomej.

Wejście na użytkowy dach nadwozia umożliwia rozkładana drabinka aluminiowa zamontowana na stałe po prawej stronie z boku za kabiną. Na dachu umieszczone zostały trzy zamykane skrzynie aluminiowe – dwie po lewej stronie i jedna z tyłu. Natomiast po prawej stronie przewożone są cztery przęsła drewnianej drabiny nasadkowej.

Z kolei w tylnej części średniego samochodu ratownictwa technicznego umieszczony został żuraw hydrauliczny o udźwigu 2970 kg przy wysięgu 4,1 m lub 2060 kg przy wysięgu 6 m. Natomiast maksymalny wysięg pionowy wynosi 9,5 m, a maksymalny wysięg boczny to 6,1 m.

Szczęśniak Pojazdy specjalne