Czerwony „średniak” dla strażaków ochotników z małopolskiej Ptaszkowej
Ochotnicza Straż Pożarna KSRG Ptaszkowa w woj. małopolskim została założona pod koniec 1930 roku. Przyczynkiem do tego była seria groźnych pożarów, które trawiły dorobek mieszkańców tej wsi. Na odbytym wówczas zebraniu wiejskim jednogłośnie podjęto decyzję o założeniu Ochotniczej Straży Pożarnej w Ptaszkowej. Już na samym początku działalności, dzięki dużemu zaangażowaniu członków jednostki, na jej wyposażenie została zakupiona sikawka ręczna.
Od niedawna jednostka dysponuje średnim samochodem ratowniczo-gaśniczym, pod zabudowę którego wykorzystano sprawdzone podwozie Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6. Napędzane jest ono wysokoprężnym silnikiem osiągającym maksymalną moc 210 kW (286 KM). Za jej przekazywanie odpowiada zsynchronizowana, sześciobiegowa skrzynia (6+1). Podwozie posiada blokady mechanizmów różnicowych obu osi oraz blokadę międzymostową. Pojazd wykonała bielska firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.
Czerwonego „średniaka” wyróżnia ergonomiczna zabudowa aluminiowa. Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna, wykonana z systemowych, skręcanych profili aluminiowych. Taka konstrukcja posiada najlepszy współczynnik wytrzymałości w stosunku do masy w porównaniu do jakiejkolwiek innej technologii dostępnej obecnie na rynku. Do przewozu armatury oraz sprzętu pożarniczego i ratowniczego przystosowanych zostało siedem skrytek sprzętowych.
Sześcioosobowy zastęp strażaków ma do swojej dyspozycji w pełni bezpieczną, czterodrzwiową kabinę brygadową.
Pojazd wyposażony został w kompozytowe zbiorniki na wodę o pojemności 3000 litrów i 300 litrów na środek pianotwórczy. Do podawania środków gaśniczych służy umieszczona z tyłu zabudowy autopompa pożarnicza. Ma ona wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Na użytkowym dachu znajduje się ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności 800-2400 l/min, a także pneumatyczny maszt oświetleniowy o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.