Wzmocnienie operacyjne powiatu gostynińskiego
Powstała w 1926 roku Ochotnicza Straż Pożarna w Solcu w powiecie gostynińskim (woj. mazowieckie) stała się posiadaczką upragnionego samochodu pożarniczego. Nowy wóz wjechał na plac miejscowej remizy w kawalkadzie innych pojazdów pożarniczych z zaprzyjaźnionych jednostek OSP, w blasku odpalonych i rozświetlających niebo rac, a także niebieskich lamp ostrzegawczych. Strażacy powitali swojego nowego członka szampanem, polewając nim sowicie jego kabinę.
Nowy wóz to średni samochód ratowniczo-gaśniczy. Pod jego zabudowę firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. wykorzystała 2-osiowe podwozie MAN TGM 18.320 BB CH napędzane silnikiem o mocy 235 kW (320 KM). Ma on kabinę brygadową przewidzianą dla sześcioosobowego zastępu strażaków w układzie (1+1+4). W tylnej części znajdują się miejsca dla czterech strażaków. Siedziska dla nich wyposażone zostały w dwupunktowe pasy bezpieczeństwa, podnoszony zagłówek oraz miejsce z mocowaniem na jednobutlowe aparaty powietrze.
Aluminiowa zabudowa została zamocowana do ramy pośredniej. Pojazd wyposażono w kompozytowy zbiornik na wodę o pojemności 4000 litrów. Zbiornik środka pianotwórczego stanowi integralną część zbiornika na wodę i ma pojemność 400 litrów. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i niskiego usytuowania środka ciężkości, zbiorniki umiejscowione zostały nisko w ramie pośredniej.
Wewnątrz zabudowy pożarniczej znajduje się siedem skrytek sprzętowych, po trzy po obu bokach oraz jedna z tyłu. Są one zamykane wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi. Posiadają mechaniczne układy ryglujące z możliwością zamknięcia na klucz. Pod każdą boczna skrytką zamontowano odchylane do dołu podesty robocze.
W tylnej części zabudowy w przedziale pompowo-sprzętowym znajduje się dwuzakresowa autopompa pożarnicza. Osiąga ona wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Wykonany z mosiądzu ręczny dozownik środka pianotwórczego zapewnia uzyskiwanie stężeń 3% i 6%.
Pojazd wyposażony został w zwijadło z napędem elektrycznym z wysokociśnieniową linią szybkiego natarcia i gumowym wężem o długości 60 metrów oraz prądownicą o regulowanej wydajności z możliwością uzyskiwania prądu zwartego lub rozproszonego. Z kolei w tylnej części dachu nadwozia znajduje się ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności w przedziale pomiędzy 800-3200 l/min. Krawędzie zabezpieczające dach użytkowy stanowią kompozytowe nakładki będące zarazem przedłużeniem bocznych ścian zabudowy.





