Wzmocnienie floty OSP Góra Kalwaria
Po raz kolejny samochód pożarniczy wyprodukowany przez naszą firmę trafił w ręce druhów z Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG Góra Kalwaria w woj. mazowieckim. To jednostka z ogromnymi tradycjami. Została założona na początku XX wieku w 1903 roku.
Ochotnicza Straż Pożarna Góra Kalwaria jest jedną z najczęściej interweniujących jednostek OSP na terenie województwa mazowieckiego. Każdego roku strażacy ochotnicy podejmują kilkaset interwencji, ratując mienie, zdrowie i życie zagrożone na skutek pożarów, wypadków, awarii czy anomalii pogodowych.
W latach poprzednich do tej jednostki trafiły średnie samochody ratowniczo-gaśnicze Iveco EuroCargo ML150E32WS (4×4) i Mercedes-Benz Atego 1325 AF (4×4) oraz ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scania P450B4X4HZ XT.
Najnowszym, tegorocznym nabytkiem druhów z Góry Kalwarii jest średni samochód ratowniczo-gaśniczy, pod zabudowę którego wybrano podwozie Scania P370B4X4HZ z linii XT. To wóz nie tylko spełniający marzenia strażaków ale szyty na miarę ich potrzeb. Pojazdu z takim wyposażeniem może pozazdrościć niejedna Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza PSP w Polsce. Wybór naszej firmy to również dowód zaufania do nas, jak niezawodności dostarczonych poprzednio pojazdów.
Scania zastąpi będącego i eksploatowanego od 2019 roku „średniaka” na podwoziu Iveco, który zostanie przekazany do Ochotniczej Straży Pożarnej w Pęcławie.
Załogowa kabina zapewnia przewóz sześcioosobowej zastępu. Z przodu, przed kabiną zamontowane zostało zderzakowe działko wodno-pianowe o wydajności 1600 l/min. Jest ono sterowane z kabiny za pomocą joysticka. Również z przodu zainstalowano wyciągarkę elektryczną z liną o długości 28 metrów i sile uciągu 9979 kg.
Aluminiowa zabudowa pożarnicza posiada siedem skrytek sprzętowych. Umieszczona została w nich wyjątkowo bogata paleta sprzętu. Między innymi wentylator oddymiający, akumulatorowy zestaw hydraulicznych narzędzi ratowniczych (nożyce, rozpieracz ramieniowy i kolumnowy), pilarka do cięcia drewna, piła tarczowa, zestaw elektronarzędzi, zestaw poduszek pneumatycznych nisko- i wysokociśnieniowych, teleskopowe podpory ratownicze, motopompa pływająca, elektryczne pompy zanurzeniowe, kamera termowizyjna, czujnik wielogazowy, detektor napięcia prądu przemiennego, zestaw ratownictwa wysokościowego (podstawowy), zestaw PSP R1 wraz z AED, nosze podbierakowe, nosze (deska ortopedyczna) dla dorosłych oraz dla dzieci, armatura wodno-pianowa, podręczny sprzęt burzący czy odcinki węży tłocznych.
W środkowej części zabudowy znajduje się polipropylenowy (PP-C) zintegrowany zbiornik na wodę o pojemności 2500+2000 litrów oraz 450-litrowy na środek pianotwórczy.
Środki gaśnicze podawane są z wykorzystaniem dwustopniowej autopompy pożarniczej klasy premium Godiva P2A 2010. Została ona umieszczona wraz z siedmiocalowym panelem kontrolno-sterującym w przedziale pompowo-sprzętowym. Jej wydajność to 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Z kolei w tylnej skrytce, po lewej stronie znajduje się zwijadło oraz panel sterowania urządzenia gaśniczo-tnącego. Technika cięcia i gaszenia z wykorzystaniem tego urządzenia łączy właściwości chłodzące wytwarzanego wysokociśnieniowego strumienia mgły wodnej z właściwościami cięcia i penetracji wodą lub wodą zmieszaną z proszkiem ciernym.
Natomiast po przeciwległej prawej stronie, w skrytce na dole znajduje się linia szybkiego natarcia z napędem elektrycznym. Wyposażona jest w bęben z nawiniętym wężem wysokociśnieniowym o długości 60 metrów zakończonym prądownicą o wydajności 200 l/min. W celu zapewnienia bezpieczeństwa załodze i innym uczestnikom ruchu drogowego nowy wóz wyposażony został w umieszczoną na dachu belkę świetlną LED, niebieskie lampy kierunkowe wmontowane w atrapie i po bokach zabudowy, syrenę niskotonową, głośniki, modulator oraz sygnał pneumatyczny.




