Wyjątkowy wóz na 135-lecie Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG w Gdowie
Ochotnicza Straż Pożarna KSRG w Gdowie należy do najstarszych na terenie małopolski i jest jedną z najbardziej prężnych organizacji społecznych działających na terenie Gdowa. Jednostka została założona 18 lipca 1890 roku, co dokumentuje rękopis statutu zdeponowany w lwowskim archiwum. Początkowo strażacy dysponowali sikawką ręczną, a następnie sikawką konną. Sprzęt został ufundowany i zakupiony przez społeczność Gdowa. Natomiast pierwszy samochód pożarniczy oraz motopompa trafiły na wyposażenie tej jednostki w 1956 roku.

Obecnie najnowszym samochodem pożarniczym, znajdującym się na wyposażeniu Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG w Gdowie jest nowoczesny średni samochód ratowniczo-gaśniczy. Został on opracowany i wyprodukowany przez naszą firmę. To dynamiczny samochód, o wyjątkowych parametrach techniczno-taktycznych, przeznaczony do prowadzenia działań w każdych warunkach. Samochód został uroczyście przekazany podczas jubileuszu 135-lecia powstania jednostki.
Zabudowę najnowszego nabytku strażaków-ochotników z Gdowa wykonano na 2-osiowym podwoziu Scania P360B4X2NZ. Podwozie to jest chronione przez system czterech zraszaczy. Napęd zapewnia dynamiczna jednostka napędowa o mocy 265 kW (360 KM). Dla sześcioosobowego zastępu przewidziano ergonomiczną czterodrzwiową kabinę brygadową.
Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna wykonana ze spawanych profili aluminiowych. Jego poszycie zewnętrzne wykonano z lakierowanej blachy aluminiowej, natomiast wewnętrzne z blachy anodowanej. Blachy poszycia połączone zostały ze szkieletem z wykorzystaniem technologii klejenia i nitowania. W zabudowie umieszczono siedem skrytek sprzętowych – po trzy z każdego boku pojazdu oraz jedną z tyłu. Ich zamknięcie stanowią wodo i pyłoszczelne żaluzje.
Nowy „średniak” wyposażony został w wykonany z polipropylenu (PP-C) zbiornik na wodę, który jest przeznaczony do transportu 2500 litrów wody oraz 260 litrów środka pianotwórczego.
Z tyłu pojazdu, w przedziale pompowo-sprzętowym, umieszczona została dwustopniowa autopompa pożarnicza klasy premium Godiva P2A 2010. Osiąga ona wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów. W układ wodno-pianowy wbudowany został dozownik środka pianotwórczego zapewniający stężenie 3% i 6% tego środka. W pojeździe zamontowano także zwijadło szybkiego natarcia z napędem elektrycznym z wężem o długości 60 metrów.
Na użytkowym dachu zabudowy (pełniącym funkcję podestu roboczego) umieszczona została pożarnicza drabina aluminiowa oraz odcinki węży ssawnych. Z kolei w tylnej części nadwozia znajduje się ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności 1600-3200 l/min.
Oświetlenie pola pracy w czasie działań prowadzonych w nocy zapewniają listwy LED wmontowane w górnej części nadwozia oraz maszt oświetleniowy z zamontowanymi na nim reflektorami LED. Ponadto z tyłu na belce najazdowej znajduje się kulowy hak holowniczy. W samochodzie wbudowana została również przetwornica napięcia.