Wsparcie dla OSP KSRG w Załęczu Wielkim
Na wyposażenie Ochotniczej Straży Pożarnej w Załęczu Wielkim w woj. łódzkim trafił fabrycznie nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy. Należy podkreślić, że biorąc pod uwagę warunki lokalizacyjne tej OSP, która otoczona jest lasami, niezwykle istotne jest podjęcie szybkiej interwencji oraz dojazd do pożarów obszarów leśnych z wykorzystaniem niezawodnego sprzętu, jakim jest otrzymany pojazd. Miejscowa jednostka od dwóch lat wchodzi w skład Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego i specjalizuje się w ratownictwie wodnym.
Dzień powitania nowego wozu, to wyjątkowa data w historii naszej jednostki oraz niezapomniane wydarzenie dla całej lokalnej społeczności. Wspólne świętowanie rozpoczął przejazd pojazdów strażackich przez wioskę do remizy jednostki w Załęczu Wielkim z dziewięciu zaprzyjaźnionych jednostek OSP Bieniec, Dzietrzniki, Grębień, Kamionka, Kluski, Parzymiechy, Pątnów, Popowice oraz Załęcze Małe.

Nowy średniak” został zabudowany na sprawdzonym w każdych warunkach terenowych 2-osiowym podwoziu Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E. Biorąc pod uwagę parametry podwozia, z uwagi na jego praktyczne możliwości, jest ono wysoko oceniane nie tylko w Polsce, ale również przez strażaków w wielu innych krajach. Zostało ono bowiem wyposażone (zgodnie z normami Unii Europejskiej) w dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo załogi. Wyróżnia go również niskie zużycie paliwa oraz spełnianie norm emisji spalin Euro 6e. To wszystko sprawia to, że pojazd jest przyjazny dla środowiska naturalnego.
Sześciu strażaków stanowiących obsadę pojazdu dysponuje ergonomiczną i w pełni bezpieczną jednomodułową kabiną brygadową. W tylnej części pojazdu dedykowanej dla czterech strażaków, znajdują się siedziska z mocowaniem na jednobutlowe aparaty powietrzne. Z przodu kabiny znajduje się, wykorzystywana w czasie wielu akcji ratowniczych, wyciągarka elektryczna z lina o długości 28 metrów i sile uciągu 9979 kg.
W aluminiowej klasycznej zabudowie pożarniczej przewidziano siedem skrytek sprzętowych.
Zamykane są wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi. Posiadają mechaniczne układy ryglujące z możliwością zamknięcia na klucz. Pod każdą boczną skrytką zamontowano odchylane do dołu podesty robocze, umożliwiające łatwy dostęp do sprzętu umieszczonego na górnych półkach. Jako podesty robocze wykorzystano również nadkola zabudowy.

W środkowej części nadwozia zamontowano wykonane z polipropylenu (PP-C) zbiorniki na środki gaśnicze. Pozwalają one na transport 3000 litrów wody i 300 litrów środka pianotwórczego.
W przedziale pompowo-sprzętowym umieszczono wraz z panelem sterowania „serce pojazdu”, którym jest dwuzakresowa autopompa pożarnicza Godiva P2A 2010. Pozwala ona na podanie 2846 l/min środków gaśniczych przy ciśnieniu 8 barów lub alternatywnie 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Płaski, z wbudowanym oświetleniem dach zabudowy został wykonany w formie podestu roboczego. Jest pokryty anodowaną blachą ryflowaną. Krawędzie zabezpieczające stanowią kompozytowe nakładki będące przedłużeniem bocznych ścian nadwozia. Elementy montowane na dachu umieszczone zostały poniżej obrysu kabiny, aby podczas poruszania się pojazdu w terenie zalesionym nie doszło do ich uszkodzenia. W tylnej części do dyspozycji załogi pozostaje działko wodno-pianowe o wydajności 800-3200 l/min.