keyboard_arrow_up
Static

W OSP w Wielbarku zaparkowała nowa Scania

Początek działalności Ochotniczej Straży Pożarnej w Wielbarku w woj. warmińsko-mazurskim sięga końca XIX wieku. Powstała w 1896 roku i jest jedną z najprężniej działających jednostek OSP powiecie szczycieńskim. Druhowie nie tylko gaszą pożary i jeżdżą do likwidacji zdarzeń na drogach, ale również angażują się w akcje charytatywne oraz społeczne. W 1995 roku jednostka została włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

Niedawno strażacy ochotnicy otrzymali do swojej dyspozycji fabrycznie nowy, ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy. Pod jego zabudowę posłużyło sprawdzone, napędzane dynamiczną jednostką napędową o maksymalnej mocy 331 kW (450 KM) podwozie Scania P450B4X4HZ linii XT.

Czerwona pożarnicza Scania ma obszerną jednomodułową kabinę brygadową. Jest ona przystosowana do bezpiecznego przewozu sześcioosobowej obsady w układzie (1+1+4). Z przodu zamontowano wyciągarkę elektryczną o sile uciągu 9979 kg.

W zabudowie pożarniczej znajduje się pięć skrytek sprzętowych w układzie (2+2+1). Są one zamykane żaluzjami aluminiowymi. Dostęp do przewożonego sprzętu, armatury czy węży tłocznych umieszczonych na wyższych półkach umożliwiają odchylane podesty.

Na wyposażeniu nowego nabytku druhów z Wielbarka znajdują się m.in. kompozytowe zbiorniki na środki gaśnicze o pojemności: 7000 litrów na wodę i 700 litrów na środek pianotwórczy, linia szybkiego natarcia wyposażona w wąż o długości 60 metrów i prądownicę o wydajności 200 l/min, ręcznie sterowane działko wodno-pianowe, którego wydajność osiąga 1600-3200 l/min oraz zapewniający oświetlenie pneumatyczny maszt o wysokości 5,4 metra z umieszczonymi na nim reflektorami LED.

Podawanie środków gaśniczych zapewnia dwustopniowa autopompa pożarnicza klasy premium Godiva P2A 4010. Osiąga ona wydajność przy ciśnieniu 8 barów 5271 l/min lub 390 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Szczęśniak Pojazdy specjalne