keyboard_arrow_up
Static

Strażacy z Popowa Kościelnego zyskali nową Scanię

Jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Popowie Kościelnym w woj. mazowieckim wzbogaciła się o fabrycznie nowy ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy. Pojazd na podwoziu Scania P370B4X4HZ XT z kabiną brygadowa przeznaczoną dla sześciu strażaków wyprodukowała i dostarczyła bielska firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. Nowy nabytek druhów z Popowa Kościelnego w znaczący sposób wzmocni możliwości operacyjne tej jednostki, która jest włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

Szkielet zabudowy pożarniczej wykonany został ze spawanych profili aluminiowych. Jego poszycie zewnętrzne to lakierowana blacha aluminiowa, a wewnętrzne wykonano z blachy anodowanej. Umieszczono w nim siedem skrytek sprzętowych. Pod każdą skrytką znajdują się uchylne podesty, w tym dwa wykonane jako nadkola pojazdu. Konstrukcja każdego z nich zapewnia nośność 380 kg.

Wykonany z materiałów kompozytowych zbiornik na środki gaśnicze umieszczony został nisko w zabudowie. Zbiornik na wodę o pojemności 5000 litrów wyposażony jest we właz rewizyjny, falochrony i osadnik. Z kolei zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 500 litrów wyposażony został w układ do napełniania i jego opróżniania.

W przedziale pompowo-sprzętowym znajduje się siedmiocalowy panel kontrolno-sterujący, czytelny i prosty w obsłudze. Pozwala on na sterowanie dwustopniową autopompa pożarniczą Godiva P2A 3010 oraz elementami zabudowy za pomocą dziesięciu umieszczonych na nim przycisków. Wyświetlane są na nim m.in. informacje o poziomie w zbiornikach środków gaśniczych. Zabudowana autopompa ma wydajność 3619 l/min przy ciśnieniu 8 barów bądź 441 przy ciśnieniu 40 barów.

Wbudowany w układ wodno-pianowy dozownik środka pianotwórczego zapewnia uzyskiwanie stężeń 3% lub 6% w całym zakresie wydajności autopompy. Został on wykonany z mosiądzu, co zapewnia trwałość i odporność na stosowane środki pianotwórcze.

Umieszczone w tylnej części zabudowy, w skrytce po prawej stronie zwijadło wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia wyposażone jest w wąż o długości 60 metrów, który zakończony jest prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności z możliwością podawania prądu zwartego lub rozproszonego.

Oświetlenie miejsca akcji umożliwia pneumatyczny maszt oświetleniowy z reflektorami LED.

Szczęśniak Pojazdy specjalne