Spełnienie marzeń OSP Wieluń
Ochotnicza Straż Pożarna w Wieluniu w woj. łódzkim obchodzi w tym roku jubileusz 145-lecia istnienia. Powstała w czerwcu 1877 roku jako Ochotnicza Straż Ogniowa. Impulsem do jej utworzenia prawdopodobnie był duży pożar w Wieluniu, który miał miejsce rok wcześniej.
Pierwszy poważny sprawdzian wieluńscy strażacy zaliczyli niedługo po powstaniu jednostki. W nocy 6 lipca 1877 roku 120 strażaków walczyło z pożarem, który powstał na przedmieściach miasta i strawił drewniane domy. To nie jedyny pożar, który miał miejsce podczas tamtej nocy.
Uhonorowaniem tegorocznego jubileuszu oraz ogromniej determinacji strażaków ochotników jak i mieszkańców Wielunia, którzy zaangażowali się w zbieranie środków finansowych na zakup nowego pojazdu, jest przekazanie średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6 (4×4).
Nowy wóz otrzymał imię „Mieczysław” (zdrobniale „Mietek”), na cześć najstarszego druha w jednostce, służącego już od 60 lat!
Nowy Renault zastąpi kilkudziesięcioletni średni samochód pożarniczy na podwoziu Star 244. To prawdziwa motoryzacyjna zmiana pokoleniowa.
Podwozie D16 napędzane jest silnikiem o maksymalnej mocy 210 kW (286 KM).
Samochód wyposażony jest w jednomodułową, ergonomiczną kabinę załogową, przystosowaną do przewozu sześciu członków załogi. Z przodu dodatkowo zamontowano wyciągarkę elektryczną o uciągu 9979 kg.
Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna, wykonana z systemowych, skręcanych profili aluminiowych. Ma ono siedem skrytek sprzętowych, zamykanych żaluzjami aluminiowymi w układzie (3+3+1).
Przewóz środków gaśniczych umożliwiają kompozytowe zbiorniki na wodę o pojemności 3500 litrów i 350 litrów na środek pianotwórczy. Umieszczona z tyłu nadwozia autopompa ma wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Poza tym w pojeździe zamontowano wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z reflektorami LED o strumieniu świetlnym 36 000 lm oraz cztery zraszacze.


