keyboard_arrow_up
Static

SIÓDEMKA DLA OSP KSRG PADEW NARODOWA

Początki Ochotniczej Straży Pożarnej w Padwi Narodowej w woj. podkarpackim sięgają lat 30.tych XIX wieku. Pierwsze zapiski o jej powstaniu możemy znaleźć w kronice parafialnej. Datują one powstanie jednostki na 1839 rok. Początkowo na wyposażenie OSP zakupiono dwie sikawki czterokołowe. Następnie ze środków otrzymanych z Towarzystwa Wzajemnych Ubezpieczeń „Florianka” zakupiono na potrzeby straży pożarnej toporki, bosaki, drabiny oraz węże. W 1923 roku została oddana do użytku pierwsza remiza. Z kolei w 1931 roku zakupiono pierwszą motopompę. Po II wojnie światowej w 1955 roku zostaje oddana do użytku funkcjonalna, piętrowa remiza, w 1957 roku jednostka otrzymuje na wyposażenie pierwszy samochód pożarniczy na podwoziu Star 20. W kolejnych latach tabor jednostki zostaje wzbogacony o samochody pożarnicze na podwoziu: Star 25, Jelcz 315, Żuk A 15, Ford Transit czy Jelcz 416.

W 1995 roku jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej Padew Narodowa zostaje włączona do  Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

Najnowszym wydarzeniem w 186-letniej  historii tej zasłużonej dla Podkarpacia jednostki było otrzymanie fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego, którego zabudowę powierzono naszej firmie. Nowy nabytek został zabudowany na 2-osiowym podwoziu Scania P450B4X4HZ z linii XT. To ceniony przez strażaków pojazd sprawdzający się podczas akcji ratowniczych w najcięższych warunkach o różnych porach roku.

Napęd zapewnia dynamiczna jednostka napędowa osiągająca moc 331 kW (450 KM).

Nowy pojazd posiada obszerną kabinę załogową, która przystosowana jest do  przewozu sześcioosobowego zastępu strażaków w układzie (1+1+4). Kierowca ma do dyspozycji czytelny, czterocalowy panel kontrolny informujący o poziomie w zbiornikach środków gaśniczych (woda, środek pianotwórczy), otwarciu skrytek lub podestów, a także wysuniętym maszcie oświetleniowym.

Szkielet nadwozia specjalnego to konstrukcja wykonana ze spawanych profili aluminiowych, pokrytych z zewnątrz lakierowaną blachą aluminiową. Wyróżniamy w nim pięć skrytek sprzętowych – po dwie z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu. Ich zamknięcie stanowią żaluzje aluminiowe. Mają one mechaniczne układy ryglujące. Dla każdego zamknięcia skrytki zastosowano wyłączniki krańcowe, włączające oświetlenie skrytek po ich otwarciu oraz służące do kontroli ich zamknięcia.

W środkowej części zabudowy znajduje się wykonany z materiałów kompozytowych zbiornik przystosowany do przewozu środków gaśniczych: 7000 litrów wody oraz 700 litrów środka pianotwórczego. Każdy ze zbiorników ma właz rewizyjny, osadnik oraz falochrony.

W tylnej części nadwozia zamontowano dwustopniową autopompę pożarniczą klasy premium Godiva P2A 4010 o wydajności 5271 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 390 l /min przy ciśnieniu 40 barów.

Ponadto na wyposażeniu samochodu znajdują się m.in. linia szybkiego natarcia wężem o długości 60 metrów i prądownicą o wydajności 200 l/min, ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności w przedziale 800-3200 l/min, elektryczna wyciągarka linowa o uciągu 9979 kg, a także wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.

Szczęśniak Pojazdy specjalne