keyboard_arrow_up
Static

„Siódemka” dla ochotników z Majdowa

Ochotnicza Straż Pożarna KSRG w Majdowie w woj. świętokrzyskim otrzymała ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy. To już drugi pojazd w „stajni” tej jednostki, którego zabudowę wykonała nasza firma. Od wielu lat z powodzeniem strażacy ochotnicy eksploatują średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Mercedes-Benz Atego 1329 AF (4×4). Ciekawostką jest również fakt, że przez wiele lat jednostka przy prowadzonych działaniach ratowniczych wykorzystywała inny, wyjątkowy pojazd. Był nim zaadaptowany na ciężki samochód pożarniczy Średni Kołowy Transporter Opancerzony (SKOT), który od 1963 roku służył w Wojsku Polskim. Adaptacji zaledwie kilku tego rodzaju podwozi z układem napędowym (8×8) i przystosowania ich do celów gaśniczych dokonała wiele lat temu jedna z polskich firm.

„Siódemka”, która trafiła na wyposażenie jednostki to bardzo nowoczesny i rozwinięty technologicznie wóz pożarniczy, zabudowany na sprawdzonym podwoziu Scania P450B4X4HZ XT z napędem na obie osie. Jej napęd stanowi dynamiczna jednostka wysokoprężna osiągająca maksymalną moc 331 kW (450 KM).

Załoga dysponuje jednomodułową, czterodrzwiową kabiną brygadową, która zapewnia jej komfort, bezpieczeństwo i ergonomię dla każdego z sześciu strażaków. Do dyspozycji kierowcy w kabinie został zainstalowany czytelny, czterocalowy panel kontrolny. Wyświetlane są na nim informacje o poziomie w zbiornikach przewożonych środków gaśniczych, otwartych skrytkach bądź nie zamkniętych podestach, a także wysuniętym maszcie oświetleniowym.

Szkielet nadwozia pożarniczego wykonany został ze spawanych profili aluminiowych. Umieszczono w nim pięć skrytek sprzętowych – po dwie z każdej strony nadwozia oraz jedną z tyłu. Przystosowane i przeznaczone są one do przewozu sprzętu ratowniczego i pożarniczego, armatury oraz odcinków węży tłocznych. Zamknięcia bocznych skrytek stanowią żaluzje aluminiowe, natomiast tylnej skrytki aluminiowa klapa podnoszona do góry. Stanowi ona jednocześnie zadaszenie dla kierowcy obsługującego autopompę.

Na wyposażeniu samochodu znajdują się m.in. kompozytowe zbiorniki na środki gaśnicze, przystosowane do przewozu 7000 litrów wody oraz 700 litrów środka pianotwórczego, dwustopniowa autopompa Godiva P2A 4010 o wydajności 5271 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 390 l/min przy ciśnieniu 40 barów, linia szybkiego natarcia wyposażona w wąż o długości 60 metrów zakończony prądownicą o wydajności 200 l/min, ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności 1600-3200 l/min, pneumatyczny maszt oświetleniowy z reflektorami LED oraz elektryczna wyciągarka linowa o sile uciągu 9979 km z liną o długości 28 metrów.

Fot. OSP Majdów
Fot. OSP Majdów
Fot. OSP Majdów
Fot. OSP Majdów
Fot. OSP Majdów
Szczęśniak Pojazdy specjalne