keyboard_arrow_up
Static

Sieradzcy ochotnicy z nowym Renault Trucks K

Ochotnicza Straż Pożarna w Sieradzu to jedno z pierwszych stowarzyszeń pożarniczych powstałych w miastach Królestwa Polskiego. Jej początki datuje się na 1875 rok, kiedy to powołano Towarzystwo Ochotniczej Straży Ogniowej w Sieradzu. Jej głównym celem było zapobieganie i zwalczanie klęsk żywiołowych w mieście i najbliższej okolicy.

Jako ciekawostkę z kart historii warto odnotować, że w 1963 roku na wyposażeniu jednostki były cztery samochody pożarnicze oraz sześć motopomp. OSP w Sieradzu liczyła wówczas 81 członków czynnych i 240 wspierających.

Najnowszym nabytkiem jednostki jest ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy Renault Trucks K440 P6X6 MEDIUM E6.  

Pod zabudowę pojazdu wykorzystano trzyosiowe podwozie z napędem na wszystkie osie (6×6). Kabina umożliwia przewóz trzyosobowej załogi. Z przodu kabiny zamontowano elektryczną wyciągarkę linową o uciągu 9979 kg i dł. liny 28 metrów.

Szkielet zabudowy pożarniczej to konstrukcja samonośna wykonana ze spawanych profili aluminiowych. Nadwozie ma pięć skrytek – po dwie z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu. Wszystkie skrytki zamykane są żaluzjami aluminiowymi.

Samochód wyposażony został w kompozytowe zbiorniki na wodę o pojemności 10 120 litrów oraz 1085 litrów na środek pianotwórczy. Z tyłu zabudowy pożarniczej zamontowano autopompę o wydajności 5591 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów. 

Na użytkowym dachu umieszczono działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności od 1600 do 3200 l/min. Pojazd ma także wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy o wysokości 5,2 m z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm. Podwozie chronione jest przez system czterech zraszaczy.

Szczęśniak Pojazdy specjalne