Samochodowa zmiana pokoleniowa w OSP KSRG Strzegowo
Strażacy z jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Strzegowie w woj. mazowieckim w blasku rozświetlających niebo sztucznych ogni uroczyście powitali swój nowy, wymarzony i wyjątkowy wóz. Jest nim ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scania P450B6X6NZ XT. Jednostka w Strzegowie od 1995 roku jest włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego. Średnio każdego roku druhowie z tej jednostki uczestniczą w likwidacji ok. 90 pożarów i innych miejscowych zagrożeń. Strażacy mają do swojej dyspozycji lekki samochód operacyjny i dwa ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze.
Wyjątkowy, najnowszy wóz będący na wyposażeniu strażaków ochotników ze Strzegowa wyposażony został w dwudrzwiową, jednomodułową kabinę fabryczną CP 17, która jest przystosowana do przewozu trzyosobowej załogi w układzie (1+1+1). Kierowca ma do swojej dyspozycji czytelny, czterocalowy panel kontrolny informujący m.in. o poziomie środków gaśniczych w zbiornikach czy otwarciu skrytek lub podestów. Z przodu samochodu zamontowana została wyciągarka elektryczna o sile uciągu 9979 kg z liną o długości 28 metrów.
Zabudowa pożarnicza składa się z trzech modułów: sprzętowego, ze zbiornikami na środki gaśnicze oraz pompowo-sprzętowego. Szkielet pierwszego i trzeciego z modułów został wykonany ze spawanych profili aluminiowych. Ich poszycie zewnętrzne stanowią lakierowane blachy aluminiowe, a wewnętrzne blacha anodowana. W zabudowie jest pięć skrytek – po dwie z każdego boku samochodu oraz jedna z tyłu. Są one zamykane żaluzjami aluminiowymi.
Moduł zbiorników na wodę o pojemności 10 000 litrów oraz 1000 litrów na środek pianotwórczy zamontowany jest na ramie pomocniczej w środkowej części nadwozia pożarniczego. Jest on wykonany z materiałów kompozytowych (GRP). Posiada wewnętrzne falochrony zabezpieczające przed przelewaniem przewożonej w nim wody.
W tylnej części zabudowy znajduje się dwustopniowa autopompa pożarnicza klasy premium Godiva 6010. Jej wydajność to 6100 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 379 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Na użytkowym dachu wykonanym w formie podestu roboczego umieszczone zostało ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności w przedziale 1600-3200 l/min.
Nowy pojazd zastąpi dotychczas eksploatowany i w pełni sprawny 44-letni ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Steyr 1491.