Pożarnicza waga ciężka
Flota założonej w 1949 roku Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG w Jasieńcu (powiat grójecki) na Mazowszu w marcu 2024 roku wzbogaciła się o średni samochód ratowniczo-gaśniczy MAN TGM 18.320 BB CH. Powitanie nowego wozu było wyjątkowym wydarzeniem dla wszystkim jej członków oraz mieszkańców i sympatyków jednostki.
Wystarczyło zaledwie kilka miesięcy, aby została zapisana kolejna karta w najnowszej historii tej jednostki. Jest nią fakt otrzymania kolejnego wozu, tym razem o wyjątkowych parametrach techniczno-taktycznych, co przełoży się na większą efektywność działań strażaków ochotników. To kolejny pojazd wyprodukowany i dostarczony przez naszą firmę dla tej jednostki OSP.
Zabudowa najnowszego nabytku druhów z Jasieńca została wykonana na trzyosiowym z podwoziu Scania P450B6X6NZ XT. Załoga ma do dyspozycji trzyosobową, dwudrzwiową fabryczną kabinę CP 17 w układzie miejsc (1+1+1). Z przodu znajduje się wyciągarka linowa z napędem elektrycznym o sile uciągu 9979 kg.
Zabudowa pożarnicza składa się z trzech modułów: sprzętowego, ze zbiornikami na środki gaśnicze oraz modułu pompowo-sprzętowego. Szkielet pierwszego i trzeciego modułu wykonany został ze spawanych profili aluminiowych. Ich poszycie wewnętrzne stanowi blacha anodowana, a zewnętrzne lakierowana blacha aluminiowa. Blachy łączone są ze szkieletem w technologii klejenia i nitowania. W zabudowie przewidziano łącznie pięć skrytek – po dwie z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu.
W środkowej części zabudowy umieszczono moduł z wykonanymi z kompozytu zbiornikami na wodę o pojemności 10 000 litrów oraz 1000 litrów na środek pianotwórczy.
W tylnej części nadwozia pożarniczego zamontowano wraz z jej panelem sterowania, dwustopniową autopompę pożarniczą Godiva P2A 6010. Pozwala ona na podawanie środków gaśniczych: 6100 l/min przy niskim ciśnieniu 8 barów lub 379 l/min przy wysokim ciśnieniu 40 barów.
Na użytkowym dachu, w tylnej jego części zostało zamontowane ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności w zakresie od 1600 do 3200 l/min.
Pojazd wyróżniają grafitowe żaluzje, podobnie jak wcześniej dostarczonego „średniaka” na podwoziu MAN TGM 18.320 BB CH.



