Samochód ratownictwa drogowego Renault K520 8×4
Podstawowe parametry techniczne
Podwozie | Renault K520 |
Układ napędowy | 8x4 |
DMC | 40 000 kg |
Kabina | 1+1 |
Silnik | 520 KM / 390 kW |
Zabudowa | Samonośna |
Dźwig | 50 000 kg @ 40 stopni |
Wysięgnik holowniczy | 24 000 kg na krótkim ramieniu |
Wyciągarki | 30 000 kg |
Przeznaczenie | Kraj-Zagranica |
Przedstawione powyżej podstawowe dane techniczne pojazdu mają charakter informacyjny. Istnieje możliwość wyprodukowania pojazdu z odmienną kompletacją, zgodnie z wymaganiami Klienta. |
Opis pojazdu
Ciężki specjalny samochód ratownictwa drogowego (SCRd) „rotator” to obecnie największy pojazd tego typu w Państwowej Straży Pożarnej. Przeznaczeniem pojazdu jest usuwanie pozostałości po kolizji drogowej udrożnienia przejazdu. Samochód specjalny wykorzystuje podwozie Renault K520 8x4 wyposażony w silnik o mocy 520 KM i zautomatyzowaną skrzynię biegów. Podwozie posiada blokady mechanizmów różnicowych mostów napędowych oraz mechanizmu różnicowego międzyosiowego. Za kabiną umieszczona została zabudowa holownicza wyposażona w dźwig typu „rotator” oraz ramię holownicze służące do podnoszenia i holowania uszkodzonych pojazdów. Połączenie dźwigu oraz holownika umożliwia wykorzystanie pojazdu zarówno jako dźwig samojezdny jak i jako holownik. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się podczas podnoszenia przewróconych pojazdów czy wyciągania wraków znajdujących się poza obszarem drogi. Maksymalny udźwig na całkowicie wysuniętym ramieniu podniesionym wynosi co najmniej 40 000 kg dzięki zastosowaniu zbloczy. Wysięg dźwigu typu rotator od jego osi obrotu wynosi ponad 10 m i umożliwia podniesienie ładunku na wysokość nie mniejszą niż 10 m.
Zapytanie ofertowe
Zobacz także

Samochód Ratownictwa Chemicznego

Samochód dowodzenia i łączności
