„Piątka” na piątkę
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska pożarniczego wprowadziliśmy na rynek kolejny swój nowy wyrób. Jest nim ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy. Pojazd został opracowany w biurze konstrukcyjnym firmy, uwzględniając cechy jakie powinien posiadać samochód tej klasy. Przy jego projektowaniu i budowie wykorzystano najnowsze dostępne technologie i materiały. Jest to obecnie najnowocześniejszy na polskim rynku samochód klasy ciężkiej kategorii uterenowionej napędem na obie osie (4×4) dostępny, doskonały i dedykowany dla jednostek PSP i OSP. Jego pierwszy egzemplarz trafił na wyposażenie Ochotniczej Straży Pożarnej w Lututowie w woj. łódzkim.

Załoga nowej „piątki” dysponuje brygadową czterodrzwiową bezpieczną i ergonomiczną kabiną. Pod maską pracuje wysokoprężna dynamiczna jednostka napędowa o mocy 245 kW (320 KM). To wielokrotnie sprawdzone w najtrudniejszych warunkach terenowych i cenione przez strażaków podwozie. Wykorzystywane jest ono z powodzeniem pod zabudowy specjalne przez wiele innych firm na świecie.
Z przodu znajduje się przydatna podczas prowadzenia wielu działań ratowniczych wyciągarka z napędem elektrycznym o sile uciągu 9979 kg.
Nadwozie specjalne zostało wykonane z lekkich trwałych materiałów – profili oraz blach aluminiowych w układzie skrytek (3+3+1), które są przeznaczone i przystosowane do przewozu sprzętu, armatury wodno-pianowej oraz odcinków węży tłocznych. Takie rozwiązanie daje maksimum pojemności zabudowy gwarantując głębokość 550 mm każdej ze skrytek. Zapewnia również łatwość w dostępie do przewożonego sprzętu. Dach nadwozia ma formę podestu roboczego. Wyznaczona ścieżka komunikacyjna gwarantuje pełne bezpieczeństwo poruszania się po nim dwóch strażaków, również w nocy, dzięki wbudowanemu oświetleniu. W tylnej części znajduje się ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności w zakresie 800-3200 l/min.

Wykonany z polipropylenu (PP-C) zbiornik na środki gaśnicze umieszczony został nisko
w środkowej części zabudowy. Mocowanie jego wzdłuż osi na ramie pośredniej zapewnia najlepsze położenie środka ciężkości. Mieści on 5000 litrów wody i 500 litrów środka pianotwórczego.
„Sercem” zabudowy pożarniczej jest dwuzakresowa autopompa pożarnicza klasy premium Godiva P2A 3010. To sprawdzona w każdych warunkach autopompa osiągająca wydajność 3628 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub alternatywnie 489 l/min przy 40 barach. Obsługę ułatwia intuicyjny zintegrowany panel sterujący w systemie Can-Bus oraz ekran LCD.
Samochód cechuje się nowoczesnymi ergonomicznymi rozwiązaniami, łatwością w obsłudze i dynamiką podczas działań. To nowoczesne narzędzie w rękach strażaków dające gwarancję pełnego bezpieczeństwa i pełnego wykorzystania przez nich parametrów techniczno-taktycznych tego nowoczesnego wozu.
Nasza firma to sprawdzony producent i dostawca zaawansowanych technologicznie pojazdów specjalnych. Kontynuując swoją ekspansję międzynarodową, jesteśmy jednocześnie liderem rynku krajowego z 28% udziałem w segmencie średnich i ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych. Jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Lututowie to kolejna jednostka OSP, która nam zaufała wybierając najlepszy z dostępnych na rynku pojazd w tej klasie.