keyboard_arrow_up
Static

OSP w Wadlewie ma powód do dumy

Powstała w  1917 roku Ochotnicza Straż Pożarna KSRG w Wadlewie w woj. łódzkim ma kolejny powód do dumy. Jej tabor samochodowy został wzbogacony o nowy pojazd – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy. Najnowszy nabytek strażaków z Wadlewa został zabudowany zgodnie z ich życzeniem na podwoziu Scania P450B4X4HZ XT. Napęd 2-osiowego podwozia gwarantuje dynamiczna jednostka napędowa o mocy 331 kW (450 KM). Daje on gwarancję doskonałych właściwości jezdnych w każdych warunkach terenowych przy wysokiej ekonomice paliwowej.

fot. ratownicza.net

Już wcześniej na wyposażenie jednostki trafił wyprodukowany przez Szczęśniak Sp. z o.o. średni samochód ratowniczo-gaśniczy zabudowany na podwoziu MAN TGM 18.320 BB CH, który sprawdza się z powodzeniem w akcjach ratowniczych. Ponowny wybór naszej firmy to nie tylko dowód zaufania, do nas ale również wybór najlepszego dostępnego na rynku ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego.

Dla sześcioosobowej obsady czerwonej Scanii przewidziano czterodrzwiową kabinę brygadową zapewniającą i gwarantującą miejsca w układzie (1+1+4). Z przodu zamontowana została wykorzystywana podczas wielu akcji wyciągarka z napędem elektrycznym. Jej siła uciągu to 9979 kg. Po prawej stronie zamontowane zostało sterowane z kabiny za pomocą joysticka działko wodno-pianowe  o wydajności 1600 l/min oraz umieszczona dodatkowa nasada tłoczna 75 mm.

Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna. Wykonana została ze spawanych profili aluminiowych. Przewidziano w niej siedem skrytek na sprzęt, armaturę wodno-pianową oraz węże tłoczne. Zastosowanie takiego rozwiązania wpływa na możliwość na ergonomiczne rozmieszczenie przewożonego sprzętu i posiadanego wyposażenia. Taka zabudowa pożarnicza pojazdu to idealny kompromis pomiędzy ilością przewożonego sprzętu, a objętością dostępnych środków gaśniczych. Natomiast poszycie wewnętrzne wykonane zostało z blachy anodowanej, a zewnętrzne z lakierowanej blachy aluminiowej.

Dach nadwozia wykonany został w formie podestu roboczego, na którym jednocześnie może przebywać dwóch strażaków. Wejście na dach umożliwia zamontowana na tylnej ścianie zabudowy drabinka aluminiowa. Umieszczono na nim ręcznie sterowane działko wodno-pianowe, aluminiową skrzynię przystosowaną do przewożenia sprzętu, a także mocowania do przewozu drabiny pożarniczej i odcinków węży ssawnych.

W środkowej części zabudowy zamontowano wykonany z polipropylenu (PP-C) zbiornik przystosowany do przewozu środków gaśniczych – 5000 litrów wody oraz 500 litrów środka pianotwórczego. Zbiornik na środek stanowi integralną część zbiornika na wodę.

Podawanie środków gaśniczych odbywa się z wykorzystaniem dwuzakresowej autopompy pożarniczej klasy premium Godiva P2A 3010. Osiąga ona wydajność przy niskim ciśnieniu (barów) 3619 l/min lub alternatywnie przy wysokim ciśnieniu (40 barów) 441 l/min. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego zostały wykonane ze stali nierdzewnej oraz zbrojonej gumy. Konstrukcja układu umożliwia jego całkowite odwodnienie przy użyciu dwóch zaworów. W przedziale pompowo-sprzętowym znajduje się siedmiocalowy panel kontrolno-sterujący, odporny na uszkodzenia, czytelny i prosty w obsłudze. Pozwala on na sterowanie autopompą oraz elementami zabudowy za pomocą dziesięciu umieszczonych na nim przycisków.

Szczęśniak Pojazdy specjalne