keyboard_arrow_up
Static

OSP Obryte z nowym Renault Trucks

Postawiony przez druhów z Ochotniczej Straży Pożarnej w Obrytem w woj. mazowieckim cel został zrealizowany. Był nim zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego. Jak się okazuje to nie tylko cel, ale spełnienie marzeń wszystkich miejscowych strażaków, mieszkańców oraz przyjaciół jednostki.

Powitanie wymarzonej, terenowej „trójki” na długo pozostanie w pamięci wszystkich związanych z jednostką. Nowy Renault Trucks D15 HIGH K P4X4 280E6 przybył w eskorcie pojazdów pożarniczych z zaprzyjaźnionych jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych: Grabówiec, Komorowo, Pniewo, Rząśnik, Sokołowo, Trzciniec i Włościańskie. Nocne niebo rozświetlił blask niebieskich świateł ostrzegawczych oraz rac odpalonych przez witających. Następnie nowy nabytek ochrzczono szampanem, a zwieńczeniem powitania był pokaz sztucznych ogni.

Zakup nowego samochodu pożarniczego pozwolił na zastąpienie dotychczas eksploatowanego, wysłużonego 45-letniego Magirusa, który był w jednostce od ponad 20 lat.

Najnowszy pojazd we flocie OSP Obryte został przygotowany przez bielskiego producenta samochodów pożarniczych firmę SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.

Napęd podwozia, chronionego przez cztery zraszacze, zapewnia silnik osiągający moc 210 kW (286 KM). Na przedniej i tylnej osi zamontowane są pojedyncze koła, co pozwala na zachowanie wyjątkowych parametrów trakcyjnych w ekstremalnie trudnym terenie.

Samochód wyróżnia zamontowana na kabinie brygadowej – przeznaczonej dla sześciu strażaków – klatka kapotażowa. Przygotowaliśmy również system zraszania kabiny i zabudowy pojazdu.

Z przodu na ocynkowanej podstawie umieszczono wyciągarkę elektryczną o uciągu 9979 kg.

Szkielet zabudowy pożarniczej wykonano ze skręcanych profili aluminiowych. Przewidziano w niej siedem zamykanych żaluzjami aluminiowanymi skrytek sprzętowych, w których przewożony jest sprzęt pożarniczy i ratowniczy, armatura oraz węże tłoczne.

W tylnej części użytkowego dachu znajduje się działko wodno-pianowe. Sterowanie nim odbywa się ręcznie. Mo ono wydajność od 800 do 2400 l/min.

W pojeździe zamontowano autopompę pożarniczą, osiągającą wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Do podawania środków gaśniczych przewidziano m.in. linię szybkiego natarcia z wężem o długości 60 metrów. Jest on zakończony prądownicą uniwersalną o wydajności 200 l/min.

Zbiorniki na środki gaśnicze wykonano z kompozytu. Ten na wodę ma pojemność 3000 litrów, a na środek pianotwórczy 300 litrów. Zbiorniki zostały umieszczone w środkowej części zabudowy.

Z kolei oświetlenie terenu podczas prowadzonej akcji w porze nocnej zapewnia pneumatyczny maszt z reflektorami LED.

Szczęśniak Pojazdy specjalne