keyboard_arrow_up
Static

OSP KSRG Olsztynek powitało nowy wóz bojowy w swoich szeregach

Tym razem wyprodukowany przez nas samochód dotarł i zaparkował na stałe w remizie Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG w Olsztynku w woj. warmińsko-mazurskim. To kolejny samochód pożarniczy we flocie tej jednostki z naszym logo. Pięć lat temu w 2020 roku dostarczyliśmy średni samochód ratowniczo-gaśniczy Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6 z napędem na obie osie. Pojazd ten z powodzeniem sprawdza się podczas podejmowanych przez strażaków akcji. Kolejny zakup to dowód nie tylko zaufania ale przede wszystkim potwierdzenie jakości produkowanych przez nas samochodów pożarniczych.

Najnowszy nabytek, którym jest ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy został powitany przez strażaków z wielką pompą. Pod jego zabudowę przewidziano sprawdzone w najtrudniejszych warunkach terenowych 2-osiowe podwozie Scania P370B4X4HZ XT. Jego napęd gwarantuje dynamiczna 13 litrowa jednostka napędowa osiągająca maksymalną moc 272 kW (370 KM). Podwozie chronione jest przez cztery zraszacze.

Dla sześcioosobowego zastępu przewidziano obszerną i ergonomiczną czterodrzwiową kabinę załogową w układzie miejsc (1+1+4).

W wykonanym z aluminium nadwoziu pożarniczym przewidziano siedem skrytek sprzętowych. Zastosowanie takiego rozwiązania wpływa na możliwość ergonomicznego rozmieszczenia przewożonego sprzętu i posiadanego wyposażenia. Sześć bocznych, po trzy z każdej strony, zamykane są żaluzjami aluminiowymi, natomiast tylna klapo-roletą. Wewnątrz skrytek na półkach, w szufladach i wysuwanych podestach przewożony jest m.in. zestaw hydraulicznych narzędzi ratowniczych, agregat prądotwórczy, piły i pilarki, odcinki węży tłocznych oraz inny niezbędny sprzęt to prowadzenia akcji ratowniczych.

W tylnej części zabudowy umieszczono dwuzakresową autopompę pożarniczą osiągającą wydajność 3619 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub  441 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego zostały wykonane ze stali nierdzewnej oraz zbrojonej gumy. Konstrukcja układu umożliwia jego całkowite odwodnienie przy użyciu dwóch zaworów.

Z kolei w środkowej części znajduje się polipropylenowy (PP-C) zbiornik przystosowany do transportu 5000 litrów wody oraz 500 litrów środka pianotwórczego.

Ponadto w zabudowie nowego wozu znajduje się zwijadło z linią szybkiego natarcia, a na użytkowym dachu ręcznie sterowane działko wodno-pianowe, aluminiowa skrzynia przeznaczona do przewozu sprzętu, jak i również aluminiowa drabina pożarnicza.

Ciekawostkę stanowi fakt, że samochód nie został wyposażony w wyciągarkę linową.

Szczęśniak Pojazdy specjalne