OSP KSRG Dołubowo z nowym samochodem
Strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Dołubowie woj. podlaskim powitali swój nowy nabytek. Jest nim średni samochód ratowniczo-gaśniczy, który został zabudowany przez naszą firmę na podwoziu MAN TGM 18.320 BB CH. Napęd zapewnia dynamiczna wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 235 kW (320 KM). Podwozie chronione jest z wykorzystaniem czterech zraszaczy.

Dzień dotarcia do jednostki nowego pojazdu pożarniczego był szczególnym dniem dla druhów i druhen z uwagi na fakt, że jest to pierwszy fabrycznie nowy samochód w historii tej działającej od 1930 roku jednostki. Z kolei od września 2001 roku OSP w Dołubowie włączona jest do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Najnowszy nabytek został przyprowadzony przed budynek remizy w blasku odpalonych flar w widowiskowej nocnej kawalkadzie pojazdów pożarniczych z zaprzyjaźnionych jednostek OSP. Było również przecięcie wstęgi oraz chrzest wozu poprzez polanie go szampanem.
Nowy „średniak” to nowoczesny i wszechstronny samochód pożarniczy, który znacząco zwiększa możliwości operacyjno-techniczne miejscowych strażaków-ochotników oraz umożliwia podejmowanie przez mich jeszcze szybszych i skuteczniejszych działań ratowniczych.

Dla zastępu ratowników przewidziano czterodrzwiową, sześcioosobową kabinę brygadową w układzie (1+1+4). Przed nią umieszczona została wyciągarka elektryczna o sile uciągu 9979 kg i linie o długości 28 metrów.
W wykonanej w całości z aluminium nadwoziu pożarniczym przewidziano siedem skrytek przeznaczonych na sprzęt i pożarnicze węże tłoczne.
Do przewozu środków gaśniczych przewidziano wykonane z polipropylenu (PP-C) zbiorniki o pojemności na 4000 litrów wody i na 400 litrów środek pianotwórczy. W pojeździe zamontowano dwustopniową autopompę pożarniczą klasy premium Godiva P2A 2010. Osiąga ona wydajność przy niskim ciśnieniu 8 barów 2846 l/min lub alternatywnie 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Znajdująca się w tylnej prawej skrytce linia szybkiego natarcia wyposażona jest w wąż o długości 60 metrów, który zakończony jest prądownicą o wydajności 200 l/min.
Na dachu wykonanym w postaci podestu roboczego przewożona jest składana aluminiowa drabina pożarnicza oraz cztery odcinki węży ssawnych. W tylnej części zamontowano ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności w przedziale od 800 do 3200 l/min.
Nowy wóz zastąpił dotychczas eksploatowanego przez jednostkę „średniaka” Jelcz 024 na podwoziu Mercedes-Benz 1124.
