OSP Czarnoty z ciężkim wozem
Przygotowany przez naszą firmę ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy trafił w ręce druhów działającej nieprzerwanie od 1968 roku na Mazowszu, Ochotniczej Straży Pożarnej Czarnoty. Jednostka od 1997 roku jest włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Otrzymanie nowego wozu bojowego było wielkim wydarzeniem dla wszystkich strażaków oraz mieszkańców. To nie tylko dowód docenienia codziennej misji druhów z miejscowej jednostki OSP, ale również duże wzmocnienie operacyjne powiatu siedleckiego. Swój nowy samochód pożarniczy ochotnicy powitali z wielką pompą. Został przyprowadzony w kawalkadzie samochodów pożarniczych z zaprzyjaźnionych jednostek OSP, a następnie przejechał przez szpaler utworzony przez druhów trzymających w dłoniach odpalone flary.
Zabudowa nowej „siódemki” została wykonana na 2-osiowym podwoziu Scania P450B4X4HZ z linii XT. Wyposażone zostało w pełni bezpieczną i ergonomiczną kabinę brygadową. Dzięki swojej budowie i wyposażeniu zapewnia komfort pracy sześcioosobowej obsłudze pojazdu w układzie miejsc (1+1+4).
W wykonanej z aluminium zabudowie pożarniczej umieszczono pięć skrytek sprzętowych – po dwie z każdego boku oraz jedną z tyłu. Wewnątrz zabudowane zostały półki oraz wysuwane szuflady i podesty, pozwalające na przewóz agregatów, zestawu hydraulicznych narzędzi ratowniczych, sprzętu ratowniczego i pożarniczego, armatury, a także odcinków węży.
W środkowej części nadwozia umieszczony został wykonany z kompozytu zbiornik na wodę o pojemności 7000 litrów. Z kolei zbiornik środka pianotwórczego stanowi integralną część zbiornika na wodę i ma pojemność 700 litrów. Każdy ze zbiorników ma właz rewizyjny, osadnik oraz falochrony.
W przedziale pompowo-sprzętowym umieszczonym w tylnej części nadwozia pożarniczego znajduje się dwuzakresowa autopompa pożarnicza Godiva P2A 4010. Osiąga ona wydajność
5271 l/min przy ciśnieniu 8 barów albo 390 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Ten model autopompy uznawany jest obecnie za jeden z najlepszych na świecie.
Na dachu wykonanym w formie podestu roboczego przewożona jest aluminiowa drabina pożarnicza oraz odcinki węży ssawnych. Umieszczone zostało tam również ręcznie sterowane działo wodno-pianowe o wydajności 1600-3200 l/min.




