keyboard_arrow_up
Static

Ochotnicy z mazowieckiego Sienna z następnym nowym wozem

Do założonej w 1913 roku w Siennie na Mazowszu Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG dotarł następny, fabrycznie nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy. Jest nim tym razem pojazd zabudowany na podwoziu MAN TGM 18.320 BB CH.

Trzy lata temu z okazji jubileuszu 105-lecia OSP Sienno, w celu zwiększenia możliwości operacyjno-technicznych Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, na wyposażenie jednostki trafił średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Kamaz 43265 (4×4).

Nowy MAN TGM druhów z Sienna posiada obszerną, przystosowaną dla sześcioosobowego zastępu strażaków czterodrzwiową kabinę brygadową. Z przodu pojazdu zamontowano wyciągarkę linową o sile uciągu 9979 kg.

W klasycznej, wykonanej z aluminium zabudowie pożarniczej przewidziano siedem skrytek sprzętowych – po trzy z każdego boku oraz jedną z tyłu. Sprzęt umieszczony jest na półkach i wysuwanych szufladach. Zamknięcie skrytek stanowią wodo- i pyłoszczelne żaluzje aluminiowe.

Nowy pojazd wyposażony został w polipropylenowe (PP-C) zbiorniki o pojemności: na wodę 4000 litrów i 400 litrów na środek pianotwórczy. W tylnej części zabudowy umieszczona została dwustopniowa autopompa pożarnicza Godiva P2A 2010, osiągająca wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Układ wodno-pianowy został wykonany ze stali nierdzewnej i zbrojonej gumy.

Dach zabudowy pokryto aluminiową blachą ryflowaną. Znajduje się na nim ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności 800-3200 l/min oraz zamykana skrzynia aluminiowa. Oświetlenie pola pracy podczas działań ratowniczych prowadzonych w porze nocnej zapewnia pneumatyczny maszt oświetleniowy o wysokości 5,2 metra z zamontowanymi na nim reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.

Szczęśniak Pojazdy specjalne