Nowy wóz strażacki dla OSP KSRG Niepruszewo
Chwila dotarcia do jednostki nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego była długo wyczekiwanym momentem, na który czekali druhowie z Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG Niepruszewo w woj. wielkopolskim. Początki tej zasłużonej dla wielkopolskiego pożarnictwa jednostki sięgają 1928 roku. Sygnały nowego samochodu można było usłyszeć już z daleka. Dobrze były również widoczne mrugające niebieskie lampy błyskowe auta. Nowy nabytek wjechał do remizy jednostki prowadzony przez paradę pozostałych wozów bojowych wchodzących w skład floty samochodowej niepruszewskiej straży. Był szpaler, odpalone race i fajerwerki oraz radość zgromadzonych osób.
Pod nowoczesny przystosowany do pracy w najtrudniejszych warunkach terenowych pojazd wybrano sprawdzone i przyjazne podwozie Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6.
Samochód wyposażony został w jednomodułową kabinę załogową w układzie 1+1+4, zapewniającą miejsce dla sześcioosobowej załogi. Z przodu umieszczono funkcjonalną i wykorzystywaną przez strażaków w wielu akcjach ratowniczych wyciągarkę elektryczną o sile uciągu 9979 kg.

Komfort i bezpieczeństwo ratowników wspiera nowoczesna ergonomiczna zabudowa pożarnicza wykonana z trwałych, skręcanych profili aluminiowych. Do przewozu sprzętu niezbędnego do prowadzenia działań ratowniczych przystosowano siedem pojemnych skrytek. Mieści się w nich, m.in.: agregat prądotwórczy, zestaw hydraulicznych narzędzi ratowniczych, armatura wodno-pianowa oraz odcinki węży tłocznych.

Zbiorniki wykonane zostały z polipropylenu PP-C. Umożliwiają transport 3000 litrów wody i 300 litrów środka pianotwórczego. Środki te podawane są za pomocą wysokowydajnej dwustopniowej autopompy pożarniczej Godiva P2A 2010. To jedna z najlepszych na świecie autopomp klasy premium. Osiąga ona wydajność 2846 l/min przy 8 barach lub 429 l/min przy 40 barach. Podawanie środków gaśniczych może odbywać się poprzez dwie nasady tłoczne 75 mm umieszczone w tylnych bocznych skrytkach, linię szybkiego natarcia (wąż o dł. 60 m) zlokalizowaną w dolnej części prawej tylnej skrytki lub znajdującego się na dachu ręcznie sterowanego działka wodno-pianowego o regulowanej wydajności od 800 do 3600 l/min.
Wejście na użytkowy dach zapewnia odchylana drabinka aluminiowa umieszczona na tylnej ścianie zabudowy po jego prawej stronie. Na dachu umieszczono również aluminiową skrzynię na sprzęt oraz uchwyty do transportu drabiny pożarniczej i odcinków węży ssawnych.
Skuteczne oświetlenie terenu działań nocnych zapewnia pneumatycznie wysuwany maszt z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lumenów.
O zaufaniu, jakim zostaliśmy obdarzeni, świadczy fakt, że jest to kolejny „średniak” na podwoziu Renault Trucks D16 z napędem (4×4), który znalazł się we flocie tej jednostki z zabudową wykonaną przez naszą firmę. Wcześniej dostarczony samochód wyposażony jest w zbiornik na wodę o pojemności 3500 litrów i również doskonale sprawdza się podczas prowadzonych przez strażaków-ochotników działań.