keyboard_arrow_up
Static

Nowy wóz na 80-lecie Ochotniczej Straży Pożarnej w Trzebiatowie

Powstała w 1945 roku Ochotnicza Straż Pożarna KSRG w Trzebiatowie w woj. zachodniopomorskim obchodzi w bieżącym roku jubileusz 80-lecia powstania. To nie tylko święto strażaków-ochotników, ale całej społeczności, która może czuć się bezpiecznie dzięki ich ofiarności oraz misji niesienia pomocy przez lokalnych strażaków  wszystkim potrzebującym. Jubileusz to również wyjątkowa rocznica, która przypomina o odwadze, poświęceniu i niezłomnej służbie druhów, którzy od lat dbają o bezpieczeństwo całego powiatu.

Podczas obchodzonego święta sztandar Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG w Trzebiatowie został odznaczony Złotym Krzyżem Świętego Floriana. Jest to ogromne wyróżnienie za lata służby, poświęcenia i gotowości do działania.

Podczas uroczystości wprowadzono do podziału bojowego średni samochód ratowniczo-gaśniczy na 2-osiowym podwoziu Scania P370P4X4HZ. Dzień przekazania nowego nabytku pozostanie na długo w pamięci wszystkich biorących udział w tym jubileuszu. To kolejny pojazd pożarniczy z logo naszej firmy, który trafił do rąk zachodniopomorskich strażaków-ochotników.

Załoga wozu ma do dyspozycji komfortową i w pełni bezpieczną kabinę brygadową. Znalazły się w niej miejsca dla sześciu strażaków. W tylnej części kabiny znajdują się miejsca dla czterech strażaków. Siedziska wyposażone zostały w dwupunktowe pasy bezpieczeństwa, podnoszony zagłówek oraz miejsce z mocowaniem na jedno butlowe aparaty powietrzne.

Z przodu zamontowano elektryczną wyciągarkę o sile uciągu 9997 kg i linę o długości 28 metrów. Podwozie chronione jest za pomocą systemu czterech zraszaczy.

Aluminiowe nadwozie pożarnicze mieści siedem skrytek sprzętowych zamykanych wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi. Posiadają mechaniczne układy ryglujące z możliwością zamknięcia na klucz. Pod każdą boczną skrytką zamontowano odchylane do dołu podesty robocze możliwiające łatwy dostęp do sprzętu umieszczonego na górnych półkach. Również nadkola nadwozia wykorzystano jako podesty robocze. W skrytkach przewożony jest sprzęt ratowniczy, armatura wodno-pianowa, węże tłoczne, zestaw hydraulicznych narzędzi ratowniczych oraz agregaty.

Na użytkowym dachu zabudowy (pełniącym funkcję podestu roboczego) umieszczona została pożarnicza drabina aluminiowa oraz odcinki węży ssawnych. Z kolei tylnej części nadwozia znajduje się ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności w przedziale 800-3200 l/min.

W centralnej części nadwozia znajduje się wykonany z polipropylenu (PP-C) zintegrowany zbiornik, którym przystosowany jest do transportu 2500+2000 litrów wody oraz 450 litrów środka pianotwórczego. Do podawania przewożonych środków gaśniczych służy, umieszczona z tyłu, dwustopniowa autopompa pożarnicza klasy premium Godiva P2A 2010. Ma ona wydajność  2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Opracowany i produkowany przez naszą firmę „średniak” już wcześniej sprawdził się w wielu innych jednostkach straży pożarnych jako nowoczesny i dynamiczny samochód przeznaczony do prowadzenia działań w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach.

Szczęśniak Pojazdy specjalne