Nowy nabytek strażaków z OSP KSRG Gidle
Do Ochotniczej Straży Pożarnej w Gidlach w woj. łódzkim trafił nowy i wymarzony ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy. Pod jego zabudowę wykonaną przez naszą firmę wykorzystane zostało sprawdzone i wysoko oceniane przez strażaków 2-osiowe podwozie z napędem (4×4) Scania P370B4X4HZ XT. Jej napęd zapewnia dynamiczna 13 litrowa wysokoprężna jednostka napędowa o maksymalnej mocy 272 kW (370 KM). Podwozie chronione jest za pomocą czterech zraszaczy, natomiast z przodu przed kabiną znajduje się wyciągarka elektryczna o uciągu 9979 kg i lina o długości 28 metrów.
Był szampan, duma i radość z powodu otrzymania nowego wozu. Przejazd nowej „piątki” odbył się w utworzonym przez strażaków szpalerze. W korowodzie strażackim brały także udział pojazdy z zaprzyjaźnionych jednostek OSP z powiatu radomszczańskiego i częstochowskiego. Całemu wydarzeniu bacznie i z duma przyglądali się licznie zgromadzeni mieszkańcy Gidel.

Jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Gidlach włączona jest do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, a początki jej historii datują się na 1911 rok.
Dla sześcioosobowej załogi pojazdu przewidziano obszerną i w pełni bezpieczną czterodrzwiową kabinę brygadową.
Zabudowa pożarnicza została wykonana całkowicie z aluminium, w której przewidziano siedem skrytek w układzie (3+3+1), co pozwala na ergonomiczne rozmieszczenie przewożonego sprzętu i posiadanego wyposażenia. Nadwozie pojazdu to idealny kompromis pomiędzy ilością przewożonego sprzętu, a objętością dostępnych środków gaśniczych.
Środki gaśnicze przewożone są w polipropylenowych (PP-C) zbiornikach mieszczących 5000 litrów wody i 500 litrów środka pianotwórczego. Zbiornik na środek stanowi integralną częścią zbiornika na wodę.
W tylnej części zabudowy umieszczono dwuzakresową autopompę pożarniczą osiągającą wydajność 3619 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 441 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego zostały wykonane ze stali nierdzewnej oraz zbrojonej gumy. Konstrukcja układu umożliwia jego całkowite odwodnienie przy użyciu dwóch zaworów.

Dach zabudowy wykonany w formie podestu roboczego. Jego konstrukcja przystosowana jest do przebywania na nim dwóch strażaków. Umieszczono na nim ręcznie sterowane działko wodno-pianowe, aluminiową skrzynię przystosowaną do przewożenia sprzętu, a także drabinę pożarniczą oraz odcinki węży ssawnych.
Oświetlenie terenu prowadzonych działań ratowniczych w nocy zapewnia wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy o wysokości 5,4 m z zamontowanymi na nim reflektorami LED o łącznym zamontowanymi na głowicy masztu.