Nowy nabytek OSP Hrud
Do działającej od 1960 roku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG Hrud w woj. lubelskim trafił oczekiwany średni samochód ratowniczo-gaśniczy. Jak określili to sami strażacy, jest to jeden z najpiękniejszych dni w dotychczasowej 64-letniej historii tej jednostki.
Nowy nabytek wjechał na dziedziniec remizy w kawalkadzie innych pojazdów pożarniczych z zaprzyjaźnionych jednostek OSP, w blasku odpalonych rac i fajerwerków. Po uroczystym powitaniu, wszyscy uczestnicy, w tym m.in. mieszkańcy Hruda i sympatycy jednostki mogli zapoznać się z wyposażeniem nowego „średniaka”. Pojazd zastąpi dotychczas eksploatowany przez jednostkę średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Mercedes-Benz 1117.
Nadwozie pożarnicze nowego wozu zostało zabudowane na najnowszej generacji podwoziu Renault Trucks gamy D. Zostało ono wyposażone zgodnie z normami Unii Europejskiej w nowe, dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo załogi.
Dla sześcioosobowej obsady pojazdu przewidziano ergonomiczną i bezpieczną, czterodrzwiową kabinę brygadową. W tylnej jej części znajdują się siedziska z mocowaniem na jednobutlowe aparaty powietrzne dla czterech strażaków. Pomiędzy przednimi fotelami, a tylnymi siedziskami dla załogi znajduje się szafka na hełmy i drobny sprzęt. Z przodu zamontowana została wyciągarka elektryczna o sile uciągu 9979 kg z liną o długości 28 metrów. Jest ona zabezpieczona osłoną wykonaną z kompozytu.
W klasycznym, wykonanym z aluminium nadwoziu pożarniczym przewidziano siedem skrytek sprzętowych. W środkowej części umieszczone zostały wykonane z kompozytu zbiorniki na wodę o pojemności 3000 litrów oraz środek pianotwórczy, którego pojemność to 300 litrów. Z kolei w tylnej części zabudowy w przedziale pompowo-sprzętowym umieszczono „serce pojazdu” – dwuzakresową autopompę pożarniczą. Osiąga ona wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub alternatywnie 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Dach zabudowy został wykonany w postaci podestu roboczego i pokryty blachą ryflowaną. Zamontowana została na nim aluminiowa skrzynia przystosowana do przewożenia sprzętu oraz ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności 800-240 l/min. Poza tym, przewożona jest na nim składana aluminiowa drabina pożarnicza oraz odcinki węży ssawnych.
Oświetlenie terenu działań prowadzonych w nocy zapewniają reflektory LED umieszczone na wysuwanym pneumatycznie maszcie oświetleniowym.