keyboard_arrow_up
Static

Nowa „trójka” dla druhów z Mazowsza

Założona w 1922 roku Ochotnicza Straż Pożarna w Ulatowie-Pogorzeli woj. mazowieckim pod koniec czerwca 1997 roku została włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego i jest jednostką typu S-3.

Na co dzień priorytetem strażaków ochotników jest dbanie i zapewnienie bezpieczeństwa lokalnej społeczności. Pomoże im w tym otrzymany ostatnio po wielu latach starań, oczekiwany i wymarzony średni samochód ratowniczo-gaśniczy.

Jego zabudowa została wykonana przez naszą firmę na najnowszej generacji podwoziu Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6 z napędem na obie osie. Podwozie zostało wyposażone zgodnie z normami Unii Europejskiej w nowe dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo załogi. To nie pierwszy taki samochód pożarniczy z naszą zabudową, który trafił w ostatnich latach na wyposażenie jednostek OSP w gminie Jednorożec.

Dla sześcioosobowego zastępu dostępna jest ergonomiczna i w pełni bezpieczna, jednomodułowa kabina brygadowa. W tylnej części przewidzianej dla czterech strażaków znajdują się siedziska z mocowaniem na jednobutlowe aparaty powietrzne. Pomiędzy przednimi fotelami, a tylnymi siedziskami umieszczona została szafka na hełmy i uzbrojenie osobiste. Z przodu kabiny została zamontowana wykorzystywana podczas wielu akcji ratowniczych wyciągarka elektryczna z liną o długości 28 metrów. Jej siła uciągu to 9979 kg.

W wykonanym z aluminium klasycznym nadwoziu pożarniczym znajduje się siedem skrytek sprzętowych. Zamykane są wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi. Posiadają mechaniczne układy ryglujące z możliwością zamknięcia na klucz. Pod każdą boczną skrytką zamontowano odchylane do dołu podesty robocze, umożliwiające łatwy dostęp do sprzętu umieszczonego na górnych półkach. Jako podesty robocze wykorzystano również nadkola nadwozia.

W środkowej części zabudowy umieszczone zostały polipropylenowe (PP-C) zbiorniki: na wodę o pojemności 3000 litrów oraz 300-litrowy na środek pianotwórczy.

Natomiast w tylnej części, w przedziale pompowo-sprzętowym zabudowano wraz z panelem sterowania „serce pojazdu”, którym jest dwuzakresowa autopompa pożarnicza Godiva P2A 2010. Pozwala ona na podanie 2846 l/min środków gaśniczych przy ciśnieniu 8 barów lub alternatywnie 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Płaski, z wbudowanym oświetleniem, dach zabudowy został wykonany w formie podestu roboczego. Jest pokryty anodowaną blachą ryflowaną. Krawędzie zabezpieczające stanowią kompozytowe nakładki będące przedłużeniem bocznych ścian nadwozia. Elementy montowane na dachu umieszczone zostały poniżej obrysu kabiny, aby podczas poruszania się w terenie zalesionym nie doszło do ich uszkodzenia. W tylnej części do dyspozycji załogi pozostaje działko wodno-pianowe o wydajności 800-2400 l/min.

Oświetlenie podczas prowadzonych działań w nocy zapewnia wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z zamontowanymi na nim reflektorami LED.

Szczęśniak Pojazdy specjalne