Nowa gaśnicza „siódemka” strażaków z OSP KSRG Gniszewo
W iście filmowej odsłonie został powitany w remizie Ochotniczej Straży Pożarnej Gniszewo woj. pomorskim „nowy bohater” i członek jednostki. Jest nim ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy wykonany przez naszą firmę na sprawdzonym podwoziu Scania P450B4X4HZ XT. W powitaniu najnowszego nabytku poza strażakami-ochotnikami wzięli licznie udział mieszkańcy miejscowości. Powstała w 1930 roku jednostka OSP Gniszewo jest jedną z czterech jednostek na terenie gm. Tczew włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

Otrzymany w przypadającym w tym roku jubileuszu 95-lecia jednostki samochód pożarniczy, to wyjątkowy wóz „szyty na miarę”. Wyróżniają go takie elementy, jak: pomalowane w czerwonym kolorze kabiny m.in. lusterka, fabryczne oświetlenie dalekosiężne zamontowane na atrapie, syrena elektromechaniczna, umieszczona z przodu dodatkowa nasada tłoczna 75 mm oraz wyciągarka linowa z napędem elektrycznym zamontowana na tylnym zwisie.
Jednomodułowa kabina brygadowa przystosowana została do bezpiecznego przewozu sześciu załogantów. Do dyspozycji kierowcy pozostaje czytelny czterocalowy panel kontrolny. Przekazuje on informacje o poziomie środków gaśniczych w zbiornikach, otwarciu skrytek lub podestów, a także wysuniętym pneumatycznym maszcie oświetleniowym.
Szkielet zabudowy pożarniczej został wykonany z profili aluminiowych. Umieszczono w nim pięć skrytek sprzętowych w układzie (2+2+1). Przystosowane one zostały do przewozu sprzętu, armatury i węży pożarniczych.
Do przewozu środków gaśniczych służy umieszczony w środkowej części nadwozia kompozytowy zbiornik na wodę o pojemności 7000 litrów oraz 700 litrów na środek pianotwórczy. W znajdującym się z tyłu przedziale pompowo-sprzętowym umieszczono dwustopniową autopompę pożarniczą. Ma ona wydajność 5271 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 390 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Dach zabudowy został wykonany w formie podestu roboczego. W tylnej jego części zamontowano ręcznie sterowane działko wodno-pianowe. Osiąga ono wydajność w przedziale od 1600 do 3200 l/min. Na dachu umieszczono aluminiową skrzynię na sprzęt oraz pożarniczą drabinę aluminiową i odcinki węży ssawnych. Wejście na dach zapewnia zamontowana na tylnej ścianie nadwozia po prawej stronie składana drabinka aluminiowa.
Uzupełnieniem wyposażenia pojazdu jest wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy o wysokości 5,4 m z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36.000 lm.
Nowy wóz zastąpił dotychczas eksploatowany przez druhów ciężki samochód pożarniczy wodno-pianowy na podwoziu Jelcz 004.