Motoryzacyjna zmiana pokoleń we flocie OSP KSRG Częstochowa-Gnaszyn
Na wyposażenie działającej od 1918 roku Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG Częstochowa-Gnaszyn trafił nowoczesny średni samochód ratowniczo-gaśniczy kategorii miejskiej. Pod jego zabudowę wybrano sprawdzone i cenione wśród strażaków podwozie Renault Trucks D16 HIGH K P4X2 280E6. Model ten łączy w sobie kompaktowe wymiary i niezawodność. Napęd podwozia, zapewniając jego dynamikę, gwarantuje wysokoprężna jednostka napędowa z turbodoładowaniem osiągająca moc 210 kW (286 KM).
Najnowszy nabytek zastąpił 31-letniego Spartana GT-One. To jedyny taki samochód ratowniczo-gaśniczy w Europie z zabudową jednej z firm austriackich na amerykańskim podwoziu, który przez wiele lat był eksploatowany przez miejscowych strażaków ochotników.
Pojazd wyposażony został w pełni bezpieczną, ergonomiczną kabinę brygadową przygotowaną do przewozu sześcioosobowej obsady w układzie siedzeń (1+1+4). W jej tylnej części znajdują się siedziska dla czterech załogantów. Posiadają one dwupunktowe pasy bezpieczeństwa, podnoszony zagłówek oraz miejsce z mocowaniem na jednobutlowy aparat powietrzny.
Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna, wykonana z systemowych, skręcanych profili aluminiowych. Blachy poszycia łączone są z nim w technologii klejenia i nitowania. W zabudowie umieszczono siedem skrytek przystosowanych do przewozu sprzętu – po trzy z każdej strony oraz jedną z tyłu. W środkowej części zabudowy umieszczony został polipropylenowy (PP-C) zbiornik na środki gaśnicze. Zbiornik na wodę ma pojemność 3000 litrów, a na środek pianotwórczy 300 litrów i stanowi integralną część zbiornika na wodę. Każdy z nich posiada właz rewizyjny, osadnik oraz falochrony.
W tylnej części nadwozia w przedziale pompowo-sprzętowym znajduje się dwuzakresowa autopompa pożarnicza Godiva P2A 2010. Osiąga wydajność 2846 l/min przy niskim ciśnieniu 8 barów lub alternatywnie 429 l /min przy wysokim ciśnieniu 40 barów.
Płaski, z wbudowanym oświetleniem, dach zabudowy został wykonany w formie podestu roboczego. Pokryty jest anodowaną blachą ryflowaną. Jego krawędzie zabezpieczające stanowią kompozytowe nakładki, będące przedłużeniem bocznych ścian nadwozia. W tylnej części umieszczono ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności od 800 do 2400 l/min.





