Kolejny wóz zaparkował w garażu ochotników z Mętowa
Założona w 1952 roku jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Mętowie w woj. lubelskim jest jedną z dwóch w gminie Głusk, które zostały włączone do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Ostatnio, po wielu latach starań druhowie z miejscowej jednostki otrzymali nowy wóz bojowy. Nowoczesny i doskonale wyposażony pojazd zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców Mętowa i całej gminy Głusk. Pewną ciekawostką, która zasługuje na uwagę jest fakt, że nowy pojazd został dostarczony przez bielskiego producenta SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. strażakom-ochotnikom z w Mętowa, aż sześć tygodni przed terminem wynikającym z zawartej umowy.
Do tej pory druhowie dysponowali lekkim samochodem ratowniczo-gaśniczym Peugeot Boxer 335 (4×2) oraz średnim samochodem ratowniczo-gaśniczym na podwoziu Volvo FL 260 (4×2). Oba pojazdy zostały wyprodukowane w 2010 roku również przez SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. Dotychczas eksploatowane pojazdy pozostaną na stanie jednostki.
Najnowszy nabytek to fabrycznie nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy MAN TGM 18.320 BB CH. Jego podwozie napędza wysokoprężna jednostka osiągająca maksymalna moc 235 kW (320 KM). Przewóz załogi zapewnia w pełni bezpieczna i ergonomiczna czterodrzwiowa kabina brygadowa. Z przodu zamontowana została wyciągarka elektryczna o sile uciągu 9979 kg i liną o długości 28 metrów.
W zabudowie pożarniczej wykonanej z aluminium jest siedem zamykanych żaluzjami skrytek sprzętowych w układzie (3+3+1). Wykonane z polipropylenu (PP-C) zbiorniki na środki gaśnicze mają pojemność: 4000 litrów na wodę i 400 litrów na środek pianotwórczy.
W tylnej części nadwozia zabudowano dwustopniową autopompę pożarniczą o wydajności 2846 l/min przy 8 barach lub 429 l/min przy 40 barach. Układ wodno-pianowy wykonany został ze stali nierdzewnej oraz zbrojonej gumy. Ręczny dozownik środka pianotwórczego zapewnia uzyskiwanie stężeń 3% lub 6%. Ochronę podwozia zapewniają cztery zraszacze.
Dach zabudowy został wykonany w formie podestu roboczego. Wejście na niego umożliwia składana drabinka aluminiowa zamontowana po prawej stronie na tylnej ścianie nadwozia. Na dachu przewożona jest składana pożarnicza drabina aluminiowa oraz węże ssawne. Z kolei w tylnej jego części umieszczone zostało działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności 800-3200 l/min. Oświetlenie terenu prowadzonych działań w nocy zapewniają reflektory LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm zamontowane na wysuwanym pneumatycznie maszcie oświetleniowym o wysokości 5,2 metra.