keyboard_arrow_up
Static

Kolejne wzmocnienie druhów z powiatu bielskiego

Tabor samochodowy Ochotniczej Straży Pożarnej w Landku w woj. śląskim został ostatnio zasilony nowym wozem bojowym. Jednostka ta nieprzerwanie niesie pomoc potrzebującym od 1926 roku. W przyszłym roku będzie świętować okrągły jubileusz 100-lecia swojego powstania.

Najnowszym jej nabytkiem jest średni samochód ratowniczo-gaśniczy zabudowany na 2-osowym podwoziu Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6 z napędem na obie osie.

To kolejny samochód pożarniczy wyprodukowany i dostarczony przez naszą firmę na potrzeby jednostek OSP z powiatu bielskiego.

Sześcioosobowy zastęp strażaków ma do swojej dyspozycji obszerną, w pełni bezpieczną, jednomodułową kabinę brygadową. W tylnej jej części znajdują się siedziska dla czterech strażaków. Każde z nich wyposażone zostało w dwupunktowe pasy bezpieczeństwa, podnoszony zagłówek oraz miejsce na jednobutlowe aparaty powietrzne. W celu podniesienia bezpieczeństwa w pojeździe zamontowano kamerę cofania, z której obraz wyświetlany jest na siedmiocalowym ekranie pozostającym w dyspozycji kierowcy.

Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna, wykonana z systemowych, skręcanych profili aluminiowych. Umożliwia to maksymalne wykorzystanie pojemności zabudowy sprzętowej zapewniając głębokość 600 mm każdej ze skrytek. Wewnątrz siedmiu skrytek umieszczone zostały półki oraz wysuwane szuflady i podesty pozwalające na przewóz armatury i sprzętu.

W środkowej części zabudowy umieszczono wykonane z polipropylenu (PP-C) zbiorniki na wodę (3000 litrów) oraz środek pianotwórczy (300 litrów).

W znajdującym się z tyłu nadwozia przedziale pompowo-sprzętowym wraz z dwustopniową autopompą pożarniczą Godiva P2A 2010 znajduje się odporny na uszkodzenia, czytelny i prosty w obsłudze, siedmiocalowy panel kontrolno-sterujący. 

Płaski dach zabudowy, z wbudowanym oświetleniem wykonany jest w formie podestu roboczego. Jego pokrycie stanowi anodowana blacha ryflowana. Krawędzie zabezpieczające stanowią kompozytowe nakładki będące przedłużeniem bocznych ścian nadwozia. Z tyłu umieszczono działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności w przedziale od 800 do 2400 l/min. Wejście na dach zapewnia składana, odchylana i posiadająca dodatkowe górne poręcze drabinka aluminiowa. 

Oświetlenie prowadzonych przez strażaków działań w nocy gwarantuje wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy o wysokości 5,4 metrów z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.

Szczęśniak Pojazdy specjalne