Kolejna Scania na wyposażeniu Portowej Straży Pożarnej „Florian” Sp. z o.o.
Portowa Straż Pożarna „Florian” Sp. z o.o. jako jednostka ochrony przeciwpożarowej została utworzona w 1991 roku na bazie powstałej w 1946 roku Portowej Straży Pożarnej w Gdańsku. To jedna z nielicznych na świecie pożarniczych spółek. Jej infrastruktura składa się z czterech oddziałów, w tym jednego oddziału morskiego.
Jednostka ta odpowiedzialna jest za zabezpieczenie przeładunków pożarowo-niebezpiecznych oraz prowadzi akcje ratowniczo-gaśnicze na terenach Morskiego Portu Gdańsk S.A. i miasta Gdańska.
Na wyposażeniu jednostki znajduje się wiele samochodów pożarniczych, w tym zakupiony wcześniej ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370B4X4HZ XT z zabudową SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.
Tym razem na wyposażenie Portowej Straży Pożarnej trafiła „klasyczna siódemka”. To kolejny ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy wyprodukowany i dostarczony przez naszą firmę.
Nowy pojazd został zabudowany na dwuosiowym podwoziu Scania P450B4X4HZ linii XT. Jego napęd zapewnia silnik o mocy 331 kW (450 KM). Podwozie posiada blokady mechanizmów różnicowych obu osi oraz blokadę międzymostową.
Załoga ma do swojej dyspozycji obszerną, ergonomiczną kabinę brygadową. Umożliwia ona przewóz sześciu osób w układzie (1+1+4). Z przodu umieszczono wyciągarkę elektryczną o uciągu 9979 kg z liną o długości 28 metrów.
Aluminiowe nadwozie pożarnicze ma pięć skrytek sprzętowych zamykanych żaluzjami aluminiowymi. Wewnątrz umieszczone zostały półki oraz wysuwane szuflady i podesty, umożliwiające przewóz armatury i sprzętu.
Samochód wyposażony został w kompozytowe zbiorniki: na wodę o pojemności 7000 litrów oraz 710 litrów na środek pianotwórczy. W umieszczonym z tyłu przedziale pompowo-sprzętowym zamontowano autopompę, której wydajność to 5271 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 390 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Na dachu nadwozia pożarniczego znajduje się ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności od 1600 do 3200 l/min, aluminiowa skrzynia, mocowania na drabinę pożarniczą oraz węże ssawne. Oświetlenie w porze nocnej zapewnia wysuwany pneumatycznie maszt o wysokości 5,4 m z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.
Jako ciekawostkę warto dodać ze na początku działalności Portowej Straży Pożarnej w Gdańsku, jej flota oparta była dużej mierze na podwoziach Scania Vabis.



