keyboard_arrow_up
Static

Druhowie z OSP Otwock Jabłonna otrzymali kolejny nowy pojazd pożarniczy

Ochotnicza Straż Pożarna w Otwocku Jabłonnie w woj. mazowieckim została założona w kwietniu 1927 roku. Początkowo siedzibą jednostki była drewniana remiza. Na wyposażeniu jednostki znajdował się wówczas beczkowóz konny oraz składana drabina Szczerbowskiego. Reaktywowanie działalności jednostki nastąpiło po II Wojnie Światowej w 1947 roku. W tamtym czasie odbudowano remizę, zakupiono nowy sprzęt pożarniczy oraz zorganizowano klub sportowy.

Najnowszą kartą w historii prawie 100-letniej jednostki było otrzymanie kolejnego fabrycznie nowego pojazdu pożarniczego. Tym razem jest to ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scania P370B4X4HZ XT z aluminiową zabudową wykonaną przez naszą firmę. Nowy nabytek znacząco zwiększa możliwości operacyjne strażaków z powiatu otwockiego.

Ciekawostkę stanowi fakt, że na wyposażenie Ochotniczej Straży Pożarnej Otwock Jabłonna kilka lat temu trafił średni samochód ratowniczo-gaśniczy Iveco EuroCargo ML150E28WS z napędem (4×4). Jego zabudowa powstała również w naszym zakładzie.

Napęd podwozia czerwonej Scanii zapewnia wysokoprężna, dynamiczna jednostka napędowa osiągająca maksymalną moc 331 kW (450 KM). Dla jej sześcioosobowej obsady przystosowano obszerną, jednomodułową kabinę brygadową. Z przodu pojazdu zamontowana została wyciągarka elektryczna o uciągu 9979 kg z liną o długości 28 metrów.

Zabudowa pożarnicza została wykonana z aluminium. Przewidziano w niej siedem skrytek przystosowanych do przewozu sprzętu pożarniczego, ratowniczego, agregatów, pił, pilarek, armatury wodno-pianowej oraz odcinków węży tłocznych. Wyposażenie to umieszczone jest na półkach oraz wysuwanych szufladach. Zamknięcie skrytek zapewniają wodo- i pyłoszczelne żaluzje aluminiowe. Pod każdą boczną skrytką zamontowano odchylane do dołu podesty robocze, umożliwiające łatwy dostęp do sprzętu umieszczonego na górnych półkach. Jako podesty robocze wykorzystano również nadkola nadwozia.

W środkowej części zabudowy umieszczony został polipropylenowy (PP-C) zbiornik na środki gaśnicze. Zapewnia on przewóz 5000 litrów wody oraz 500 litrów środka pianotwórczego.

W tylnej części nadwozia pożarniczego umieszczona została dwustopniowa autopompa pożarnicza Godiva P2A 3010. Pozwala ona na podanie 3619 l/min przy ciśnieniu 8 barów albo alternatywnie 441 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Na użytkowym dachu nadwozia pożarniczego przewożona jest pożarnicza drabina aluminiowa oraz odcinki węży ssawnych. W jego tylnej części znajduje się ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności w zakresie od 1600 do 3200 l/min.

Oświetlenie terenu działań prowadzonych przez strażaków w nocy zapewnia wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy o wysokości 5,4 m z umieszczonymi na nim reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.

Fot. OSP Otwock Jabłonna
Fot. OSP Otwock Jabłonna
Szczęśniak Pojazdy specjalne