Do woja marsz
Kilka dni temu informowaliśmy o dostarczeniu przez naszą firmę siedmiu średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych na podwoziu Renault Trucks D15 do 3. Regionalnej Bazy Logistycznej z Krakowa.
Do 3. RBLog przekazaliśmy również trzy ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze, które trafiły na wyposażenie Wojskowych Straży Pożarnych. Jest to dowód nie tylko jakości produkowanych i dostarczanych przez naszą firmę pojazdów ale również fakt, że Rozporządzeniem Rady Ministrów z 20 września 2019 r. zostaliśmy wpisani do wykazu przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym. Do dziś jesteśmy jedyną firmą branży pożarniczej na tej liście. Na 200 podmiotów wpisanych na wspomnianą listę, zaledwie 35 jest podmiotami prywatnymi.
Każdy z ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych został zabudowany na podwoziu Scania P450B6X6HZ XT. W trzyosobowej kabinie kierowca ma do dyspozycji czytelny, siedmiocalowy panel kontrolny informujący m.in. o poziomie środków gaśniczych w zbiornikach czy otwarciu skrytek lub podestów. Z przodu samochodu zamontowana została wyciągarka elektryczna o sile uciągu 8165 kg z liną o długości 30 metrów.
Zabudowa pożarnicza składa się z trzech modułów: sprzętowego, ze zbiornikami na środki gaśnicze oraz pompowo-sprzętowego. Szkielet pierwszego i trzeciego z modułów został wykonany ze spawanych profili aluminiowych z elementami wykonanymi ze stali nierdzewnej. Ich poszycie zewnętrzne stanowią lakierowane blachy aluminiowe, a wewnętrzne blacha anodowana. W zabudowie jest pięć skrytek sprzętowych.
Moduł zbiorników: na wodę o pojemności 10 065 litrów oraz 1030 litrów na środek pianotwórczy zamontowany jest na ramie pomocniczej, w środkowej części nadwozia pożarniczego. Jest on wykonany z materiałów kompozytowych (GRP). Posiada wewnętrzne falochrony zabezpieczające przed przelewaniem przewożonej w nim cieczy.
W tylnej części zabudowy znajduje się dwustopniowa autopompa pożarnicza Godiva P2A 6010. Jej wydajność to 6150 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 447 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Samochód został wyposażony w dwa działka wodno-pianowe sterowane za pomocą joysticków z kabiny. Zderzakowe działko ma wydajność 1600 l/min, natomiast główne, zamontowane na dachu osiąga wydajność 5000 l/min.
Na wyposażeniu znajduje się również zwijadło szybkiego natarcia z napędem elektrycznym, z wężem wysokociśnieniowym o długości 65 metrów i prądownicą o wydajności 150 l/min.
Samochód dodatkowo został wyposażony w inklinometr (wskaźnik przechyłu). Urządzenie to służy do pomiaru kątów nachylenia lub pochylenia.
Każdy pojazd został zaprojektowany z myślą o długotrwałej i bezawaryjnej eksploatacji. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych materiałów i rozwiązań technologicznych nasza firma gwarantuje niezawodność swoich produktów, które są przygotowane do pracy w najtrudniejszych warunkach.
Cieszy nas, że wieloletnia współpraca z Wojskową Ochroną Przeciwpożarową przekłada się na wzrost bezpieczeństwa i skuteczności działań tej formacji. Dzięki naszym pojazdom jednostki WOP będą mogły działać efektywnie i niezawodnie, niezależnie od wyzwań, jakie napotykają.